Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
VADEMECUM KONTENERYZACJIVADEMECUM KONTENERYZACJI
Przykładowe strony
Spis treści
Dane techniczne
Reklamodawcy
 

  VADEMECUM KONTENERYZACJI - Formowanie kontenerowej jednostki ładunkowej. Spis treści
Spis Treści

Od Autora9
1. WIADOMOŚCI WSTĘPNE 13
1.1. Rys historyczny13
1.2. Transport morski kontenerów15
1.2.1. Technologie załadunku statków15
1.2.2. Kontenerowce16
1.2.3. Sztauowanie i mocowanie kontenerów na statku19
1.3. Transport kolejowy i drogowy kontenerów21
1.4. Transport multimodalny kontenerów25
1.4.1. Połączenia lądowe27
1.4.2. Połączenia morsko-lądowe28
1.5. Uwarunkowania prawne dotyczące formowania kontenerów29
1.6. Podatność ładunków na konteneryzację31
1.7. Oddziaływania mechaniczne podczas transportu36
1.7.1. Oddziaływania statyczne36
1.7.2. Oddziaływania dynamiczne39
1.7.2.1. Oddziaływania w transporcie morskim39
1.7.2.2. Oddziaływania w transporcie drogowym41
1.7.2.3. Oddziaływania w transporcie kolejowym42
1.7.2.4. Oddziaływania w żegludze śródlądowej43
1.7.2.5. Oddziaływania w transporcie multimodalnym43
1.7.2.6. Oddziaływania podczas przeładunku44
1.8. Oddziaływania mikroklimatyczne, biologiczne i chemiczne podczas transportu46
1.8.1. Oddziaływania mikroklimatyczne46
1.8.2. Oddziaływania biologiczne i chemiczne47
2. CHARAKTERYSTYKA KONTENEROWEJ JEDNOSTKI ŁADUNKOWEJ49
2.1. Terminologia49
2.2. Wymiary i masy kontenerów50
2.3. Konstrukcja kontenera54
2.4. Dopuszczalne obciążenia kontenera64
2.4.1. Obciążenie podłogi64
2.4.2. Obciążenie ramy, ścian bocznych i dachu68
2.5. Typy kontenerów70
2.5.1. Kontenery ogólnego przeznaczenia71
2.5.2. Kontenery do ładunków suchych masowych75
2.5.3. Kontenery izotermiczne77
2.5.4. Kontenery płytowe i typu płytowego82
2.5.5. Kontenery zbiornikowe84
2.5.6. Kontenery specjalistyczne86
2.6. Elementy mocowania w kontenerze86
2.7. Oznakowanie kontenerów90
2.7.1. Oznakowanie identyfikacyjne kontenera90
2.7.2. Oznakowanie określające kraj, wielkość i typ kontenera92
2.7.2.1. Stary sposób oznakowania92
2.7.2.2. Nowy sposób oznakowania98
2.7.3. Obowiązkowe oznakowanie eksploatacyjne kontenera101
2.7.4. Nieobowiązkowe oznakowanie eksploatacyjne kontenera102
2.7.5. Umiejscowienie oznakowania104
2.7.6. Oznakowanie kontenerów z materiałami niebezpiecznymi105
2.8. Mikroklimat wewnątrz kontenera109
2.8.1. Temperatura109
2.8.2. Wilgotność111
3. FORMOWANIE KONTENEROWEJ JEDNOSTKI ŁADUNKOWEJ115
3.1. Wstęp115
3.2. Opakowania ładunków przewożonych w kontenerze116
3.2.1. Opakowania modułowe116
3.2.2. Palety117
3.2.3. Skrzynie121
3.2.4. Oznakowanie ładunków123
3.3. Dobór kontenera128
3.3.1. Dobór typu kontenera128
3.3.2. Dobór wielkości kontenera130
3.4. Określanie ilości ładunku w kontenerze131
3.4.1. Wykorzystanie nośności lub pojemności kontenera131
3.4.2. Konsekwencje przeładowania kontenera135
3.5. Operacje sztauerskie135
3.5.1. Prace przygotowawcze135
3.5.2. Inspekcja kontenera138
3.5.3. Dokumentacja140
3.5.4. Zasady sporządzania planu sztauerskiego kontenera145
3.5.5. Materiały sztauerskie147
3.5.6. Podstawowe techniki sztauerskie150
3.5.7. Nakazy i zakazy sztauerskie163
3.5.8. Dobra praktyka sztauerska166
3.5.9. Zabezpieczenie otworu drzwiowego168
3.6. Mocowanie ładunku170
3.6.1. Techniki mocowania ładunku170
3.6.2. Mocowanie blokowe173
3.6.2.1. Mocowanie blokowe w kontenerze płytowym lub typu płytowego173
3.6.2.2. Wypełnianie wolnych przestrzeni ładunkowych175
3.6.2.3. Użycie rozpórek177
3.6.2.4. Użycie gwoździ181
3.6.3. Mocowanie indywidualne z użyciem odciągów184
3.7. Osprzęt mocujący194
3.7.1. Wstęp194
3.7.2. Odciągi mocujące196
3.8. Procedura obliczania ilości odciągów203
4. PRZYKŁADY FORMOWANIA KONTENERÓW213
4.1. Wstęp213
4.2. Części maszyn213
4.2.1. Ogólne zasady213
4.2.2. Przykład obliczeniowy 1: Trzy cylindryczne części maszyn215
4.2.3. Przykład obliczeniowy 2: Ciężka część maszyny220
4.2.4. Przykład 3: Duża prostokątna rama stalowa223
4.2.5. Przykład 4: Ponadgabarytowa część maszyny225
4.2.6. Przykład 5: Duże konstrukcje stalowe o kształcie półkulistym227
4.2.7. Przykład 6: Duży kocioł231
4.2.8. Przykład 7: Maszyna do betonowania232
4.2.9. Przykład 8: Części maszyn na stojakach233
4.3. Ładunek w belach w kontenerze zamkniętym234
4.4. Kamienie235
4.4.1. Bloki granitowe w kontenerze typu płytowego235
4.4.2. Płyty granitowe w kontenerze zamkniętym236
4.4.3. Kolumny granitowe w kontenerze zamkniętym238
4.4.4. Płyty kamienne na stojakach238
4.5. Samochody osobowe240
4.6. Beczki242
4.7. Drewno246
4.7.1. Logi drewniane246
4.7.2. Tarcica249
4.8. Kable w szpulach250
4.8.1. Szpule sztauowane własnymi osiami wzdłuż kontenera250
4.8.2. Szpule sztauowane własnymi osiami pionowo253
4.8.3. Szpule sztauowane własnymi osiami poprzecznie254
4.9. Ponadgabarytowe skrzynie i klatki258
4.9.1. Przykład 1: Trzy niskie i zbyt szerokie skrzynie258
4.9.2. Przykład 2: Zbyt szeroka skrzynia260
4.9.3. Przykład 3: Cztery skrzynie, w tym jedna zbyt wysoka263
4.9.4. Przykład 4: Dwie zbyt wysokie skrzynie263
4.9.5. Przykład 5: Dwie skrzynie zbyt wysokie i szerokie268
4.9.6. Przykład 6: Trzy skrzynie zbyt wysokie i szerokie270
4.9.7. Przykład 7: Dwie skrzynie zbyt wysokie i szerokie272
4.9.8. Przykład 4: Stalowa klatka zbyt wysoka i szeroka274
4.10. Palety276
4.11. Papier w rolach279
4.11.1. Role papieru zasztauowane własnymi osiami pionowo279
4.11.2. Role zasztauowane własnymi osiami poprzecznie281
4.12. Ładunki workowane283
4.12.1. Ładunki workowane luzem283
4.12.2. Pojemniki elastyczne (big-bag)283
4.13. Pudła kartonowe284
4.14. Rury inne niż stalowe285
4.15. Ładunki ze stali i metali kolorowych286
4.15.1. Blacha w kręgach zasztauowana swoimi osiami poprzecznie286
4.15.2. Blacha w kręgach zasztauowana własnymi osiami wzdłużnie288
4.15.3. Blacha w kręgach z płozami292
4.15.4. Drut w zwojach294
4.15.4.1. Drut w zwojach luzem294
4.15.4.2. Drut w zwojach na paletach296
4.15.5. Sztaby i profile o kolistym przekroju297
4.15.6. Kęsiska hutnicze297
4.15.7. Ciężkie płyty stalowe303
4.15.8. Blacha w paczkach304
4.15.9. Wlewki hutnicze306
4.16. Ładunki mieszane308
Dodatek A Jednostki konteneryzacji313
Dodatek B Poradnik IMO/ILO/UN ECE formowania jednostek ładunkowych
IMO/ILO/UN ECE Guidelines for Packing of Cargo Transport Units (CTUs)
315
Dodatek C Międzynarodowa konwencja o bezpiecznych kontenerach
International Convention on Safe Containers (CSC)
357
Dodatek D Wykaz norm międzynarodowych ISO dotyczących konteneryzacji381
Dodatek E Słownik angielsko-polski konteneryzacji z indeksem383
Literatura391
Spis reguł392
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl