Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Gdańsk otwiera się na morze

Port Gdańsk (ZMPG SA), 2012-12-04

Kliknij aby powiększyć
Od lewej: Marszałek Pomorski Mieczysław Struk; Wiceprezydent Gdańska Andrzej Bojanowski; Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Sławomir Nowak
Zadowolenie z uruchomienia kolejnego zadania drogowego wokół gdańskiego portu wyrazili 30 listopada 2012 roku - wspólnie z Ministrem Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Sławomirem Nowakiem - gospodarze Pomorza. Zarówno Marszałek Pomorski Mieczysław Struk, jak i Wiceprezydent Gdańska Andrzej Bojanowski przypomnieli o znaczeniu posiadania dostępu do morza. Rozwój portu morskiego, determinujący powstawanie ośrodków przemysłu i handlu, generuje wszak wzrost zysków wszystkich uczestników obrotu gospodarczego. Imponujące rozwiązania bezkolizyjnych węzłów służyć będą jednak nie tylko rozwojowi gospodarczemu regionu i kraju. Połączenie Trasy Słowackiego z Trasą Sucharskiego, poprzez Obwodnicę Południową z Autostradą A1 odczują także mieszkańcy gdańskiej aglomeracji. Dopiero realizacja tych zadań, wraz z budową tunelu pod Martwa Wisłą, pozwoli bowiem przejmującym morskie ładunki ciężarówkom na omijanie ulic miejskich.

Projekt komunikacyjny wart łącznie blisko 2,5 mld złotych otrzymał znaczne środki z Unii Europejskiej. Minister S. Nowak przywiózł do Gdańska dokument potwierdzający zwiększenie dofinansowania o kolejne 250 milionów. Taki zwrot nakładów własnych pozwoli władzom Gdańska na wyjęcie z "zamrażarki" projektów rewitalizacji Dolnego Miasta, czy budowy linii tramwajowej na Morenę, a także umożliwi rozpoczęcie "zawieszonych" remontów i modernizacji wielu dróg i szkół.

Zakres "komunikacyjnej metamorfozy" wokół gdańskiego portu podzielono na trzy etapy. Zakończoną właśnie budowę odcinka od Węzła Wosia Budzysza do Węzła Ku Ujściu (zadanie II) poprzedziła realizacja drogi łączącej Węzeł Ku Ujściu z Terminalem Promowo-Pasażerskim Westerplatte (zadanie III). Na ukończeniu są prace (zadania I) pozwalające z Obwodnicy Południowej dotrzeć do węzła w ul. Elbląskiej. Ekspresowa - rzecz by można - budowa ponad 8 kilometrowej nowoczesnej trasy, zawierająca m.in. stanowiska do ważenia ciężarówek i trudne obiekty inżynieryjne z 400-metrową estakadą nad torami kolejowymi, ma być oddana do użytku jeszcze przed końcem roku. Jak zapewniała Iwona Żygowska, wiceprezes Gdańskich Inwestycji Komunalnych (firmy nadzorującej budowę) - pełne wykorzystanie Tras Sucharskiego i Słowackiego nastąpi na początku 2015 roku.

Profesor Dariusz Filar, zapytany w trakcie niedawnego Kongresu Miasto Plus o priorytety, które winny zdominować strategię rozwoju Gdańska i Pomorza, bez wahania wskazał potrzebę tworzenia coraz silniejszych relacji z innymi centrami nad Bałtykiem. Więzi spajające kraje Europy Bałtyckiej (w rozumieniu idei rozwijanej pół wieku temu przez profesorów Jerzego Zaleskiego i Czesława Wojewódkę) są naturalnym motorem gospodarek regionu naszego morza. Lokalizacja miasta, powstałego wokół gdańskiego portu - podkreśla często Alan Aleksandrowicz, prezes Gdańskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego investGDA - sprzyja zarówno rozwojowi nauki i wdrażaniu nowych technologii, jak realizacji inwestycji absorbujących środki UE, wreszcie poprawie jakości życia, powstawaniu tzw. "przemysłu czasu wolnego". Realizowane dzisiaj inwestycje "okołoportowe" - możemy być pewni - procentować będą zatem przez dziesięciolecia.
 
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2020 info@maritime.com.pl