Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Angelika przy Wałach

Kurier Szczeciński, 2010-02-11

Przez miesiąc przy Wałach Chrobrego w Szczecinie stać będzie drobnicowiec "Angelika". Polsteam Shipping Agency, która obsługuje goszczące przy tym nabrzeżu jednostki pasażerskie, chce, by poza sezonem letnim częściej stały tam także statki handlowe. Stojący przy Wałach statek pływa pod banderą wyspiarskiego państwa Antigua i Barbuda. Ma 145 metrów długości i 18 m szerokości. Nawet jak na ograniczone głębokością toru wodnego możliwości szczecińskiego portu nie jest to bardzo duża jednostka. Przy najbardziej reprezentacyjnym nabrzeżu Szczecina robi jednak spore wrażenie. Należąca do PŻM spółka Polsteam Shipping Agency, która przy Wałach obsługuje statki wycieczkowe, chce, żeby postój "Angeliki" zapoczątkował pewną nową tradycję. - Naszym zamiarem jest, żeby w sezonie letnim to nabrzeże przyjmowało statki pasażerskie, żaglowce, jachty, a po sezonie chcielibyśmy stawiać tu na postój jednostki handlowe - wyjaśnia Grzegorz Włoch z Polsteam Shipping Agency. - Na przykład, gdy statek czeka na swoją kolejkę do przeładunku przy Elewatorze Ewa, lepiej, żeby zamiast stać na redzie, zacumował przy Wałach Chrobrego. Dzięki temu od razu widać, że Szczecin jest portem morskim, gdyż zazwyczaj stoją tam tylko małe statki wycieczkowe, "Ładoga" i "Nawigator XXI". Warto powrócić do tej tradycji, bo kiedyś statki handlowe często gościły przy Wałach Chrobrego. "Angelika" przechodzi naprawę w Szczecińskiej Stoczni Remontowej "Gryfia". Grzegorz Włoch przyznaje jednak, że to nie remonty są obecnie głównym powodem dość długich postojów niektórych statków w szczecińskim porcie. - Wynika to przede wszystkim z sytuacji w żegludze. Jesteśmy wciąż w kryzysie i wiele jednostek nie ma zatrudnienia. Jeżeli w grę wchodzi krótki, kilkudniowy postój, to znajdzie się wiele nabrzeży, które się do tego nadają. Gdy ktoś chce zostawić duży statek na dłuższy okres - miesiąc czy dwa - przy nabrzeżu eksploatacyjnym, to są z tym problemy - ocenia G. Włoch.
 
(mak)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl