Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

"Romanka" uratowana

Kurier Szczeciński, 2009-11-30
Należący do szczecińskiego Ship-Service zbiornikowiec "Romanka" w niedzielę został szczęśliwie ściągnięty przez holowniki z mielizny, na której utknął trzy dni wcześniej. Dziś na Łotwę jedzie inspektor dochodzeniowy ze szczecińskiego Urzędu Morskiego, który obejrzy statek i ustali przyczyny wypadku. "Romanka" płynęła z Gdańska do Rygi, gdzie miała zawinąć w piątek wieczorem. Na mieliznę weszła w nocy z czwartku na piątek, niedaleko od brzegu w pobliżu łotewskiego portu Liepaja (polska nazwa Lipawa). Tomasz Konieczny, prezes Ship-Service, mówił nam w piątek, że wypadek nie był niebezpieczny i zarówno 7-osobowa załoga, jak sama jednostka, nie są zagrożone. - Statek płynął pusty i nic groźnego na nim się nie stało. Prezes nie wiedział, jakie były przyczyny wypadku. - To będzie dopiero wyjaśniane - powiedział. Akcję ratowniczą prowadził łotewski ośrodek poszukiwań morskich i koordynacji ratownictwa. W stan pogotowia postawione zostały służby ratownicze w Rydze i Windawie. W sobotę kolejne próby ściągnięcia jednostki z mielizny okazały się bezowocne. Łotewska agencja BNS podała, że łotewski Urząd Morski w pobliżu statku nie zaobserwował żadnego wycieku paliwa. Nie stwierdził też znaczących uszkodzeń statku. Holownikom udało się wyciągnąć "Romankę" na głębszą wodę dopiero w niedzielę. Wieczorem była już w drodze do portu Liepaja. - Wszystko jest w porządku - informował Janusz Markiewicz, dyrektor ds. inspekcji morskiej Urzędu Morskiego w Szczecinie. - Statek ma pływalność. Jutro rano inspektor dochodzeniowy jedzie do Liepai. Obejrzy jednostkę i będzie ustalał przyczyny wypadku. "Romanka" jest niewielką bunkierką do przewozu paliw o nośności 1300 ton. Ma przeszło 30 lat, ale na początku 2008 r. została gruntownie przebudowana. Zamontowane zostały wtedy na niej nowe burty i podwójne dno w rejonie zbiorników. Przebudowane zostały też wszystkie podstawowe systemy jednostki, m.in. system balastowy. Ship-Service podkreślał wtedy, że podobnie jak przebudowana w ten sam sposób bunkierką "Palica", spełnia ona wszystkie międzynarodowe wymogi dla tego typu jednostek.
 
(mak)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl