Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

POstoczniowe plany

Kurier Szczeciński, 2013-03-13
Szczecin. Zarząd regionu zachodniopomorskiej PO powołał zespół, który ma przygotować koncepcję zarządzania majątkiem po stoczni szczecińskiej. Celem jest maksymalizacja efektywności jego wykorzystania oraz zwiększenie roli samorządu województwa i Szczecina.

- Majątek po stoczni szczecińskiej jest unikalny, chcemy, by mogły z niego korzystać podmioty, które mają stosowne certyfikaty. Jednym z nich jest Stocznia Remontowa Gryfia - mówi Marek Tałasiewicz, przewodniczący sejmiku województwa (PO) i jeden z członków zespołu.

O jakie certyfikaty chodzi? A na przykład o te, które umożliwiają produkcję konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych, m.in. fundamentów do morskich elektrowni wiatrowych.

- Naszym celem jest przywrócenie morskiego przemysłu wytwórczego na terenach postoczniowych, choć nie jest powiedziane, że będą to duże statki - dodaje Tałasiewicz.

Kolejnym zamiarem jest zwiększenie roli władz regionalnych i lokalnych w celowym zarządzaniu majątkiem.

- Chcemy stworzyć harmonogram dojścia do tego, by samorządy Szczecina i województwa były partnerem formalno-prawnym w zagospodarowaniu terenów po stoczni - wyjaśnia poseł Arkadiusz Litwiński, przewodniczący zespołu.

Na tym etapie prac poseł nie wyklucza ani wariantu powołania spółki
celowej, ani komunalizacji terenów po stoczni szczecińskiej.

- Powinien powstać podmiot związany ze Szczecinem. Silesia może, na przykład, powołać spółkę do zarządzania majątkiem postoczniowym, w której symboliczne udziały mogą mieć samorządy województwa i Szczecina, przez to będą mieć swoich reprezentantów w radzie nadzorczej - wyjaśnia Marek Tałasiewicz. - Silesia może też podpisać umowę o zarządzanie majątkiem z istniejącym już w regionie podmiotem, jakąś agencją regionalną - dodaje.

Zarys koncepcji na powstać, jak zakłada poseł Litwiński, w okresie 3-5 tygodni.

- Analizę przedstawimy radnym PO i zarządowi regionalnej Platformy -
mówi parlamentarzysta.

- Oczywiście będziemy też konsultować się i z samorządami, i z zainteresowanymi podmiotami - dodaje przewodniczący sejmiku.

Władze partyjne czekają na opracowanie.

- Nie ma już czasu, by działać przez kolejne dwa lata. W tym temacie musimy być bardzo sprawni - podkreśla poseł Magdalena Kochan, wiceszefowa PO w regionie.
 
Magdalena SZCZEPKOWSKA
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2020 info@maritime.com.pl