Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Transport Week 2013 i Triple-E Maerska w Gdańsku!

Informacje firmowe, 2013-03-08

Kliknij aby powiększyć
Kliknij aby powiększyć
Kliknij aby powiększyć
Największy i najnowocześniejszy kontenerowiec Triple-E należący do duńskiego armatora Maersk Line już w sierpniu wpłynie do gdańskiego portu DCT. Informację oficjalnie potwierdził Karsten Kildahl, Dyrektor Generalny Maersk na Europę Północną, podczas międzynarodowego wydarzenia Transport Week 2013, które odbyło się w Gdańsku.

W dniach 5-7 marca odbyła się już trzecia edycja konferencji Transport Week, w której wzięli udział przedstawiciele m.in. takich firm jak: DCT, Goodman ,Maersk, ABB, PKN Orlen; reprezentanci europejskich portów morskich, państwowych instytucji oraz międzynarodowych organizacji ESPO, BPO, CLECAT oraz EMSA. Wydarzenie skupiało się w wokół szeroko pojętej branży transportowej regionu Środkowo- Wschodniej Europy oraz było podzielone tematycznie.

Pierwszego dnia, miała miejsce LNG Conference, podczas której goście rozmawiali o możliwościach, szansach i barierach we wprowadzeniu gazu LNG. Dzięki rozwojowi infrastruktury służącej tankowaniu LNG, w przyszłości będzie można używać ten surowiec jako paliwo w żegludze morskiej. Zmniejszy to emisję szkodliwych substancji do atmosfery i uczyni transport morski bardziej przyjaznym dla środowiska - powiedział Per Olof Jansson, lider projektu LNG in Baltic Sea Ports, który jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu TEN-T (Trans-European Transport Network). Uczestnicy podsumowali pierwszy dzień słowami - aby statki mogły bez ograniczeń korzystać z gazu LNG, potrzebna jest infrastruktura lądowa m.in. stacje bunkrowania. Otwartą kwestią pozostaje horyzont czasowy, kiedy inwestycje będą realizowane.

Baltic Container Conference, odbyła się drugiego dnia Transport Week 2013, podczas której uczestnicy mogli zobaczyć jak obecnie kształtuje się rynek kontenerowy, jakie są jego wyzwania oraz co przyniesie przyszłość. Steve'a Wraya, starszy konsultant z Ocean Shipping Consultants przedstawił trendy w branży kontenerowej w Skandynawii oraz w regionie Morza Bałtyckiego. Prognozowany łączny popyt na ten rodzaj transportu w 2015 roku wyniesie 7,2 mln TEU, a do 2025 wzrośnie aż do 16,3 mln TEU. Natomiast pojemność portów wzrośnie z 13,8 mln TEU w 2015 do 29 mln TEU w 2025 roku. Profesor Witold Orłowski, główny doradca ekonomiczny PwC, przedstawił wpływ transportu kontenerowego na gospodarkę polski, na przykładzie działalności terminalu DCT Gdańsk. Według Profesora , DCT jak i inne krajowe porty morskie, mają potencjał do rozwoju, jednak najważniejszą kwestią pozostaje rozwój infrastruktury, który jest niezbędny aby ta gałąź transportu stała się istotna dla kraju. Profesor zwrócił uwagę na fakt, iż Polska powinna jak najlepiej wykorzystać swoje nadbałtyckie oraz środkowoeuropejskie położenie.

Karsten Kildahl z Maersk podczas swojej prezentacji oficjalnie potwierdził informację o zawinięciu największego i zarazem najnowocześniejszego statku na świecie do portu w Gdańsku w drugiej połowie sierpnia bieżącego roku. Triple-E, bo tak nazywają się te jednostki, zostaną włączone do siatki połączeń Mearsk Line. Jest to jedna z największych długofalowych inwestycji firmy w ostatnich latach. Nowe jednostki to połączenie przemyślanych rozwiązań technologicznych i ekologicznych oraz rezultat wieloletnich prac inżynieryjnych. Ich efektem jest nie tyle sama wielkość, ale wydajność, efektywność kosztowa i energetyczna nowych kontenerowców. W ten sposób podnosząc standardy ekologiczne i wydajność kosztową zapewnimy zdrowy stosunek podaży do aktualnego rynkowego popytu - podsumował Kildahl.

Mykhaylo Vlasov, zastępca dyrektora ds. logistyki i marketingu z S.C. USCTS "Liski" oraz specjaliści z branży transportowej widzą duży potencjał we współpracy z Ukrainą. Dzięki jej zawiązaniu Polska może stać się bramą do Europy Wschodniej. Aby tak się stało państwo powinno zainwestować w rozwój infrastruktury kolejowej, wówczas znacznie wzrosną przepływy kontenerowe przez Gdańsk do Rosji czy Ukrainy.

Integracja łańcucha logistycznego - rola operatorów to temat Intermodal Conference, która odbywała się trzeciego dnia wydarzenia. Gert-Jan Nieuwenhuizen, koordynator transportu intermodalnego w Porcie Amsterdam, przekonywał jak ważnym elementem jest współpraca wszystkich uczestników transportu, zaczynając od władz portów, przez operatorów transportowych po linie żeglugowe. Natomiast Marco Zollia, menedżer ds. marketingu i sprzedaży w Morskim Terminalu Triest, podczas prezentacji przedstawił działalność portu oraz potencjał planowanego Korytarza Bałtyk-Adriatyk. Ważną rolę w rozwijaniu transportu multimodalnego mają również centra logistyczne. Z tego powodu firma Goodman zdecydowała się na nową inwestycję w Trójmieście, Pomorskie Centrum Logistyczne, które jest największym tego typu przedsięwzięciem w Północnej Polsce. Maciej Madejak, Dyrektor ds. rozwoju biznesu w Polsce firmy Goodman, zachwalał lokalizację w jakiej znajduje się centrum (przyp. 500 m odległości od DCT Gdańsk): Szybko rozwijająca się infrastruktura w Trójmieście zapewnia Pomorskiemu Centrum Logistycznemu doskonały dostęp do krajowych i międzynarodowych drogowych, kolejowych, lotniczych oraz morskich szlaków komunikacyjnych.

Ostatniego dnia konferencji Transport Week 2013 trwał jednocześnie Offshore Wind Energy Panel, który przede wszystkim dotyczył szans oraz barier dla stawiania farm wiatrowych, a także omówienie projektów, konstrukcji czy instalacji tego typu obiektów. Współorganizatorem spotkania było Polskie Towarzystwo Morskiej Energetyki Wiatrowe (PTMEW).

Wyżej wymienione spotkania to tylko namiastka konferencji Transport Week 2013. W ciągu trzech dni w Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina, gdzie odbywało się całe wydarzenie wzięło udział ponad 300 osób z całej Europy, odbyły się 44 prelekcje, przemawiało 53 speakerów oraz dyskutowano na 9 panelach.
 
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2020 info@maritime.com.pl