Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

W rok po prywatyzacji MTMG

Informacje firmowe, 2012-08-22

Kliknij aby powiększyć
29 sierpnia 2011r. w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. odbyło się uroczyste podpisanie Umowy Zbycia Udziałów spółki MTMG - Morski Terminal Masowy Gdynia Sp. z o.o. Cena zbycia 100 procent udziałów przedmiotowej spółki na rzecz spółki ATIC Services z siedzibą w Paryżu opiewa na kwotę 60.303.760 złotych.
Postępowanie prywatyzacyjne MTMG Sp. z o.o. wszczęto na podstawie Uchwały Rady Nadzorczej Zarządu Morskiego Portu Gdynia z listopada 2009 roku o wyrażeniu zgody na rozpoczęcie procesu prywatyzacyjnego prowadzącego do zbycia przez ZMPG-a 100 procent posiadanych udziałów MTMG-Morskim Terminalu Masowym Gdynia w trybie negocjacji podjętych na podstawie publicznego zaproszenia. Działania prywatyzacyjne rozpoczęło się w styczniu 2010 r. Na ogłoszenie prasowe, zapraszające do negocjacji wszystkich zainteresowanych nabyciem udziałów spółki, odpowiedziało dziewięć podmiotów składając deklarację udziału w prywatyzacji.
W toku prowadzonego procesu w lipcu 2010 r. wpłynęły cztery oferty wiążące - z których dwie spełniały wszystkie wymogi formalne . W wyniku oceny merytorycznej obu ofert komisja ds. prywatyzacji skierowała do Zarządu ZMPG-a wniosek o udzieleniu wyłączności do przeprowadzenia due diligence w pełnym zakresie - a tym samym rozpoczęcia III etapu prywatyzacji - spółce Atic Services z siedzibą w Paryżu. Badanie zostało przeprowadzone we wrześniu i październiku 2010 r.
Zdaniem Zarządu Spółki ZMPG nabycie 100 procent udziałów terminalu masowego przez inwestora branżowego, jakim jest niewątpliwie spółka Atic Sevices podniesie efektywność ekonomiczną, technologiczną i organizacyjną spółki, a tym samym zwiększy jej konkurencyjność. Z kolei Zarząd Portu, w wyniku finalizacji całego procesu, uzyska stabilne wpływy z tytułu umowy dzierżawy zawartej na okres 30-tu lat, a środki finansowe pozyskane w wyniku zbycia udziałów zostaną przeznaczone na rozbudowę i modernizację infrastruktury portowej.
Dodajmy jeszcze, iż Atic Services jest europejskim istotnym podmiotem gospodarczym w logistyce ładunków masowych - przede wszystkim węgla.

W rok po prywatyzacji gdyńskiego terminalu masowego przedstawiamy rozmowę z Rinusem Roose, dyrektorem do spraw marketingu i rozwoju MTMG- Morskiego Terminalu Masowego Gdynia

- Obecnie MTMG - Morski Terminal Masowy Gdynia to nowoczesny terminal w którym coraz częściej obsługiwane są statki typu Panamax - dwa tygodnie temu obsługiwany był szósty już w tym roku duży masowiec m/v "Cape Triumph" z prawie 40 tysiącami ton węgla w ładowniach a w tym tygodniu przybędzie kolejny duży statek z ok.65 tysiącami ton węgla - czy będzie to wiodąca specjalizacja terminalu?

- MTMG - Morski Terminal Masowy Gdynia to nowoczesny terminal uniwersalny i takim pozostanie. Fakt, że możemy obsługiwać statki typu Panamax to nasz wielki atut i cieszymy się, że coraz częściej zawijają one do naszego terminalu. Jednakże naszym celem jest różnorodność obsługiwanych towarów. Duży nacisk kładziemy w MTMG na wysoką jakość naszych usług osiąganą rzetelną pracą całej załogi. Uzyskana w ten sposób renoma plasuje terminal wśród znaczących przeładowców morskich regionu Morza Bałtyckiego.

- Międzynarodowe certyfikaty ISO, nowoczesny sprzęt oraz bardzo dobrze pracująca załoga to mocne atuty MTMG- Morskiego Terminalu Masowego i zarazem wyśmienita baza do pozytywnego myślenia o przyszłości - jakie są najbliższe plany inwestycyjne?

- To ważkie zagadnienie w życiu naszego terminalu, gdyż w poszukiwaniu możliwości podniesienia jakości naszych usług przykładamy dużą wagę do ciągłego usprawniania procesów przeładunkowych. Przede wszystkim bierzemy pod uwagę dywersyfikację ładunków czyli inwestować będziemy w sprzęt, który gwarantuje dobrą obsługę różnego rodzaju ładunków wymagających nowoczesnych technologii i zachowania europejskich norm ekologicznych. Dlatego też jedną z pierwszych nowych inwestycji jest urządzenie zraszające, które zmniejsza zapylenie w terminalu powstające w trakcie rozładunku i załadunku różnego rodzaju towarów sypkich. Nie chcemy być największym terminalem masowym w Polsce. MTMG ma być terminalem wyróżniającym się przede wszystkim jakością oferowanych usług oraz nowoczesną technologią przeładunku, a tym samym stać się atrakcyjnym i godnym zaufania partnerem w interesach.

- Jak prezentuje się MTMG - Morski Terminal Masowy Gdynia na tle całej grupy ATIC? Czy jest szansa, aby stał się najlepszym terminalem w grupie ATIC?

- Grupa ATIC składa się z wielu terminali znajdujących się w różnych regionach świata i jest to przyczynek nie tyle do konkurowania wewnątrz grupy, co czerpania z "gorącej wiedzy" i z doświadczeń każdego podmiotu. Jest to dobra pora na edukację i każdy terminal może się wiele nauczyć od sąsiada z grupy. To stwarza możliwość międzynarodowej wymiany doświadczeń w trudnej sztuce prowadzenia portowych terminali. Taka wzajemna współpraca i wymiana koncepcji managerskich pozwala całej grupie ATIC dopasowywać się do potrzeb i oczekiwań naszych klientów , a tym samym ciągle udoskonalać naszą ofertę. Cóż, każdy z terminali w grupie ATIC marzy, aby być tym najlepszym. My też mamy taką szansę...

- Za dosłownie chwilę minie rok od Pana pierwszego dnia pracy w MTMG - Morskim Terminalu Masowym Gdynia. Jak się Panu pracuje w terminalu? Jak się mieszka w Gdyni?

- Od początku procesu prywatyzacji byłem bardzo zaangażowany w całe przedsięwzięcie i przekonany o tym, że nabycie akcji MTMG przez spółkę ATIC Services to bardzo dobry pomysł. Już wtedy wiedziałem, że jest to terminal z dużym potencjałem rozwoju. Moja przeprowadzka wraz z rodziną do Gdyni latem 2010 i rozpoczęcie nauki języka polskiego jest tego najlepszym dowodem. Bardzo cenię sobie współpracę z załogą terminalu - to rzetelni fachowcy potrafiący na co dzień wykorzystać swoją wiedzę. Przez te dwa lata Polska stała mi się bardzo bliska a fakt, że nadal tu jestem i planuję zostać dłużej świadczy o tym, że czuję się tu naprawdę dobrze a moje przekonania co do potencjału i możliwości terminalu się sprawdziły...
 
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl