Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Największy w historii BCT

Obserwator Morski, 2012-03-20
Pogłębienie, dzięki unijnemu projektowi "Przebudowa Kanału Portowego w porcie Gdynia", do 13,5 m kanału z awanportu do terminalu kontenerowego pozwoliło obsługiwać w BCT kontenerowce o zdolności przewozowej ponad 5 tys. TEU. Pierwszy tak wielki wpłynął do portu w lutym 2011 r. Był to należący do MSC kontenerowiec "MSC Fortunate" o zanurzeniu 13 m i pojemności kontenerowej 5700 TEU. Inny rekord padł 18 stycznia br., kiedy zawinął do BCT - "MSC Krystal" o zdolności przewozowej 5.762 TEU, długości 277,3 m i 40 m szerokości. Warto przypomnieć, że Gdynia jest stałym portem statków MSC obsługujących raz w tygodniu porty: Bremerhaven, Gdynię i Kłajpedę. - Konsekwentny i stały rozwój światowej floty statków kontenerowych oraz dobra kondycja polskiej gospodarki stawia przed nami coraz większe wymagania. MSC, nasz najważniejszy partner, jest liderem globalnym, także na Bałtyku i w Polsce, zatem BCT musi być i jest przygotowane na coraz częstsze zawinięcia bardzo dużych statków. Dzisiaj z satysfakcją przystępujemy do rozładunku kontenerów z największego w naszej historii statku. A jednocześnie, wspólnie z Zarządem Portu, mocno pracujemy nad projektem dalszego pogłębienia Gdyni, aby w najbliższych latach móc obsługiwać statki dwu- i trzykrotnie większe – powiedział Krzysztof Szymborski prezes Zarządu BCT.
 
J. DRZEMCZEWSKI
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl