Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

III Ustawa Deregulacyjna - Zabierzmy Głos!

Morza i Oceany, 2012-03-17

Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej pracuje obecnie nad III ustawą deregulacyjną pn. "Projekt założeń ustawy o redukcji niektórych obciążeń administracyjnych w gospodarce" Ministerstwo Gospodarki zwróciło się do Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej z prośbą o przeprowadzenie konsultacji społecznych, którzy z kolei (komunikat z 15 marca 2012 r.) zwracają się do swoich PT Członków o przesyłanie postulatów zmian, uwzględniając następujące kryteria: 1) zmiany prawa nie o charakterze systemowym; 2) zmiany prawa redukujące uciążliwe obowiązki dla przedsiębiorców (administracyjne, informacyjne, biurokratyczne); 3) zmiany prawa neutralne pod względem wpływu na budżet państwa; Wymagane jest krótkie uzasadnienie tychże neutralnych skutków dla budżetu oraz jakie skutki z danej zmiany wynikają dla przedsiębiorstw/-ców. Uwaga: W konsultacjach uczestniczą Armatorzy zrzeszeni w Związku Armatorów Polskich. Zapraszamy inne organizacje pozarządowe oraz podmioty uczestniczące w obrocie portowo-morskim (a niezrzeszone w Pracodawcach RP) o przesyłanie propozycji postulatów w terminie do 22 bm. na adres: secretariat@polshipowners.pl"> secretariat@polshipowners.pl strona internetowa http://www.polshipowners.pl/ xxx Związek Armatorów Polskich powołano 25 maja 1929 r. w Gdyni. Jego inicjatorem i pierwszym prezesem zarządu był Julian Rummel, dyrektor państwowego przedsiębiorstwa armatorskiego "Żegluga Polska". Celem związku, który od początków swego istnienia skupiał wszystkich najważniejszych polskich przewoźników morskich, była ochrona interesów członków związku przed nieuczciwą konkurencją, prowadzenie wspólnej polityki frachtowej, taryfowej, ubezpieczeniowej itp. ZAP -jako związek pracodawców - reprezentował również polskich armatorów wobec pracobiorców, a także administracji morskiej, Rady Interesantów Portu Gdyni i Gdańska, innych organizacji zawodowych, takich jak np. Polski Związek Maklerów Okrętowych oraz międzynarodowych organizacji żeglugowych. ZAP nie przerwał swojej działalności również podczas II wojny światowej, gdy tymczasowo jego siedzibę przeniesiono do Londynu. Po wojnie, ze względu na niesprzyjające związkom pracodawców warunki polityczno-społeczne w Polsce, działalność ZAP-u była zawieszona. Wznowiono ją praktycznie dopiero 17 lutego 1983 r., gdy dyrektorzy naczelni 3 największych polskich armatorów: Polskich Linii Oceanicznych, Polskiej Żeglugi Morskiej i Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, powołali Związek Armatorów Polskiej Marynarki Handlowej (ZA PMH). Cele tej organizacji były bardzo podobne do zadań ZAP-u. Związek w takiej postaci istniał 10 lat, w czasie których odbył 18 posiedzeń. W 1992 r., podczas jednego z posiedzeń związku, powstała koncepcja przekształcenia ZA PMH w związek pracodawców, nawiązujący bezpośrednio do zało-żeń i tradycji utworzonego w 1929 r. ZAP- u. Formalne przekształcenie nastąpiło 3 września 1993 r. decyzją przedstawicieli 13 polskich przedsiębiorstw armatorskich. Pierwszym prezesem nowo reaktywowanego ZAP- u został Henryk Dąbrowski, pełniący wtedy funkcję dyrektora naczelnego PLO. W przyjętym programie określono następujące kierunki działania związku: aktywne uczestnictwo w kreowaniu polityki morskiej państwa, dążenie do stworzenia warunków konkurencyjności polskiej flocie transportowej na międzynarodowych rynkach przewozów morskich, stworzenie racjonalnego systemu finansowania inwestycji tonażowych armatorów polskich, ochrona krajowego rynku pracy załóg pływających, uczestnictwo w procesach legislacyjnych dotyczących administracji morskiej, przepisów celnych i podatkowych, a także przepisów finansowych dotyczących polskiego transportu morskiego, współpraca zagraniczna poprzez uczestnictwo w międzynarodowych organizacjach żeglugowych, popularyzacja gospodarki morskiej w środkach masowego przekazu i uczestnictwo w krajowych programach prezentujących gospodarkę morską. Obecnie ZAP liczy 19 Członków.
 
Morza i Oceany
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl