Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Pusty - tak. Pełny - bez szans

Kurier Szczeciński, 2012-03-08
W Przyszłym tygodniu w szanghajskiej stoczni zostanie ochrzczony kolejny statek dla szczecińskiego PŻM - m/s Szczecin. Ta wizytówka stolicy Pomorza Zachodniego nie ma szans, aby z pełnym ładunkiem wpłynąć do szczecińskiego portu. Bo tor wodny jest za płytki. W chrzcie masowca weźmie udział prezydent Szczecina Piotr Krzystek. W przyszłym tygodniu leci do Szanghaju. - Jestem niezwykle dumny, że nowy masowiec, który powstał dla PŻM, będzie nosił nazwę "Szczecin". To dla mnie osobiście wielka satysfakcja. Wierzę, że dla wielu szczecinian także - zapewnia prezydent Krzystek. M/s Szczecin najprawdopodobniej będzie pływać na liniach transatlantyckich. I na pewno nieprędko zawita do macierzystego portu. Okazuje się, że z pełnym ładunkiem i tak nie miałby szansy pojawić się w szczecińskim porcie. - Bez ładunku mógłby zawinąć. Robiliśmy nawet pewne symulacje, z których wynika, że po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń, mógłby nawet zacumować przy Wałach Chrobrego. Z pełnym ładunkiem nie wpłynie. Jego zanurzenie to 10,4 metra. A głębokość toru wodnego w tej chwili to 9 metrów. Statek musiałby zostawić przynajmniej kilkanaście tysięcy ton ładunku w innym porcie - mówi Krzysztof Gogol, rzecznik PŻM. Pogłębienie toru wodnego Szczecin - Świnoujście to jeden z najgorętszych tematów ostatnich tygodni wśród lokalnych polityków. Według szczecińskiego magistratu, Zespół Portów Szczecin i Świnoujście straci prawie 1,3 miliarda złotych w wyniku ograniczenia dofinansowania dla portowych inwestycji. Ma to być efekt zmniejszenia dofinansowania dla programu inwestycyjnego. ZMPSŚ, zapisanego w projekcie uchwały Rady Ministrów pt. "Program wieloletni - Utrzymanie morskich dróg wodnych w rejonie ujścia Odry w latach 2013-2026". Ma również oznaczać, że w najbliższym czasie nie zostanie pogłębiony tor wodny. Tymczasem politycy PO twierdzą, że nie ma potrzeby pogłębienia toru z 9 do 12,5 metra. Wystarczy 10,5. - W tej chwili nie tylko masowiec "Szczecin" nie ma szans wpłynąć do naszego portu. Problem dotyczy ogromnej ilości jednostek, które mógłby obsługiwać Zespół Portów Szczecin-Świnoujście. Walczymy o dofinansowanie dla pogłębienia toru wodnego. Teraz ruch jest po stronie zachodniopomorskich parlamentarzystów - tłumaczy prezydent Szczecina.
 
(dar)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl