Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Nie tylko barki

Kurier Szczeciński, 2012-03-07

Odratrans weszła na rynek obligacji Catalyst, gdzie zdobędzie doświadczenia przed debiutem na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Największy przewoźnik śródlądowy w Polsce (i jeden z ważniejszych w Europie) chce utrzymać pozycję lidera oraz planuje kolejne inwestycje. Odratrans wprowadziła na rynek Catalyst obligacje o wartości 60 mln zł. To trzyletnie papiery dłużne, ich wykup wyznaczono na 3 czerwca 2014 r. Pozyskane pieniądze spółka przeznaczy na spłatę części kredytów oraz na inwestycje logistyczno-portowe. W tym roku Odratrans planuje debiut na rynku głównym GPW Wcześniej zmieni nazwę. - Chcemy złożyć prospekt w kwietniu, a ofertę publiczną w czerwcu lub wrześniu - informuje Piotr Chajderowski, prezes spółki. - Liczymy na 60-80 mln zł. Obecnie oceniamy dwie potencjalne inwestycje - spółki operatorskie w Trójmieście i Elblągu. W 2011 r. przychody grupy kapitałowej Odratrans przekroczyły pół miliarda zł. Zyski na razie weryfikuje audytor. Latem ub. roku zysk netto prognozowano na 20,5 mln zł. Odratrans to potentat w wodnym transporcie śródlądowym. Kontroluje 80 proc. tego rynku w Polsce i ponad 50 proc. we wschodnich Niemczech. Działa głównie pomiędzy Odrą a Renem, z rejonami Łaby w kierunku Hamburga oraz kanałami w kierunku Bremy, a w kraju - na Odrze, na odcinku Gliwice - Wrocław i w okolicy Szczecina. Firma jest też obecna w państwach Beneluksu. Dysponuje ponad 800 jednostkami pływającymi (barkami, pchaczami) o łącznej ładowności 325 tys. ton. Rocznie przewozi ponad 10 mln ton ładunków. W ub. roku doszło do unii z niemiecką spółką DBR AG - z połączenia obu flot powstało jedno z największych przedsiębiorstw żeglugi śródlądowej w Europie. Odratrans wykonuje też roboty hydrotechniczne, sprzedaje kruszywa, świadczy usługi spedycyjne, logistyczne, portowe. Niedawno kupiła dwie firmy specjalizujące się w spedycji kolejowej. Chce uruchomić stałą linię kontenerową ze Szczecina przez Berlin do Magdeburga. - Przygotowujemy nowe relacje do Kaliningradu, Gdańska i Elbląga - zapowiedział P. Chajderowski. - Rozmawiamy też z polskimi i niemieckimi firmami na temat importu biomasy i węgla z Azji.
 
(ek)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl