Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Zamieszanie z torem

Kurier Szczeciński, 2012-02-17
Nie ustaje dyskusja dotycząca pogłębienia toru wodnego Szczecin--Świnoujście do 12,5 m. Wydawało się, że sprawę wyjaśniono, ale wypowiedź posłanki Renaty Zaremby o tym, że wystarczy pogłębić tor do 10,5 m, odgrzała spór. W ubiegłym tygodniu trwała gorąca dyskusja w sprawie pogłębienia toru wodnego do 12,5 m. Wszystko z powodu przekazanego do konsultacji materiału dotyczącego utrzymania toru w latach 2013-2026. Zaniepokojenie wywołał fakt nieuwzględnienia w nim modernizacji. Zachodniopomorski marszałek, wojewoda oraz politycy PO, po spotkaniach z ekspertami, wyjaśniali, że to roboczy materiał i dotyczy tylko bieżącego utrzymania toru. Z budżetu państwa ma na nie trafić ponad 400 min zł. Pogłębienie do 12,5 m to osobna sprawa, prace nad przeforsowaniem tej inwestycji trwają, a o dofinansowanie można będzie się starać z unijnego programu. Tymczasem w czwartek posłanka PO Renata Zaremba w wypowiedzi dla Polskiego Radia Szczecin (po spotkaniu z premierem) stwierdziła, że nie ma potrzeby pogłębiania toru do 12,5 m, wystarczy tylko 10,5. To wywołało reakcję prezydenta Szczecina Piotra Krzystka, który poprosił działaczy PO o wyjaśnienie wypowiedzi R. Zaremby. Odpowiedziała sama posłanka. - Zabezpieczenie środków w budżecie państwa na pogłębienie toru wodnego do 10,5 nie jest marginalizacją szczecińskiego portu, a zabezpieczeniem na chwilę obecną jego bieżących potrzeb. Oczywiście nie tracimy z oczu naszego celu strategicznego, czyli pogłębienia toru do 12,5 m - oświadczyła R. Zaremba. Wyjaśnienie nadeszło też z Urzędu Morskiego w Szczecinie, który informuje, że zgodnie z ministerialnym rozporządzeniem, minimalna głębokość toru wodnego Świnoujście-Szczecin to 10,5 m, przy szerokości w dnie 90 m. Głębokość ta jest obecnie utrzymywana, choć lokalnie, w niektórych miejscach, na mniejszej szerokości w dnie. Port w Szczecinie na bieżąco przyjmuje statki o maksymalnym dopuszczalnym zanurzeniu wynoszącym 9,15 m.
 
(ek)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl