Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Rekordowo w portach

Kurier Szczeciński, 2012-02-13
Miniony rok był dla zespołu portów w Szczecinie i Świnoujściu bardzo udany. Pod względem przeładunków osiągnięto wynik najlepszy od 27 lat. W piątek zarząd portów poinformował o obrotach i zysku w roku 2011 oraz zaprezentował najważniejsze inwestycje. - W ubiegłym roku obroty były na najwyższym od 27 lat poziomie - mówił Paweł Adamarek, wiceprezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. - Przeładunki w portach wyniosły 21,3 mln ton, co oznacza wzrost o 2,5 proc. w stosunku do roku 2010. Wiceprezes zaznaczył, że zmieniła się struktura przeładowywanych towarów. - Dwadzieścia siedem lat temu port stał węglem, głównie wysyłanym na eksport - powiedział R Adamarek. - Teraz te przeładunki spadły. W porównaniu do 2010 r. obroty węglem były o ponad 25 proc. mniejsze, choć i tak najwyższe wśród wszystkich polskich portów. Najwięcej w zespole portów przeładowuje się obecnie drobnicy. Obroty przekładają się na wynik finansowy. - Dla nas istotnym wskaźnikiem jest zysk ze sprzedaży - podkreślił wiceprezes Adamarek. - Wyniósł on w ubiegłym roku ok. 16 mln zł. W dwóch ostatnich latach zanotowaliśmy najwyższe zyski w historii spółki. Przychody rosną, ale też trzymamy w ryzach koszty. Porty dużo inwestują. W zeszłym roku wykonano inwestycje za 93 mln zł, jednak w ogromnej części dofinansowano je środkami unijnymi. - Aż 85 proc. wartości netto inwestycji pokryły dotacje - poinformował R Adamarek. - Jest to bardzo duża dźwignia finansowa. Koronne przedsięwzięcia ZMPSiŚ omówił jego wiceprezes Władysław Lisewski. To przede wszystkim budowa stanowiska dla statków LNG w porcie zewnętrznym w Świnoujściu, przebudowa sieci drogowej i kolejowej w obydwu portach oraz rozbudowa infrastruktury: w południowej części portu świnoujskiego i północnej części półwyspu Ewa w porcie szczecińskim.
 
(ek)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl