Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Mniej za więcej

Kurier Szczeciński, 2012-01-31

Pustki widoczne ostatnio przy nabrzeżach Szczecińskiej Stoczni Remontowej Gryfia niepokoją naszych Czytelników. Martwią się oni o dalszy los zakładu. Prezes Gryfii zapewnia, że nie chce likwidować stoczni - projektów rzeczywiście jest i będzie mniej niż kiedyś, ale za to bardziej wartościowych. Nie da się ukryć, że od pewnego czasu przy nabrzeżach szczecińskiej remontówki cumują tylko pojedyncze statki. - Wygląda na to, że Gryfia przestała prowadzić swoją podstawową działalność - niepokoi się jeden z naszych Czytelników. - Czy kolejna stocznia w Szczecinie zbankrutuje? Prezes SSR Gryfia Patryk Michalak przyznaje, że sytuacja jest trudna, ale uspokaja. - Moim zadaniem nie jest likwidacja stoczni, lecz jej rozwój - podkreśla. - W przedsiębiorstwie zmieniła się orientacja. Uznaliśmy, że korzystniejsze jest realizowanie mniejszej liczby projektów, ale za to bardziej zaawansowanych technologicznie i wartościowszych. Niedawno do doku nr 5 trafiła pogłębiarka Charlemagne, należąca do belgijskiej firmy Deme. - W Gryfii przejdzie generalny remont, obejmujący przegląd większości systemów jednostki - mówi prezes Michalak. Deme od ponad 150 lat zajmuje się budownictwem wodnym. Podstawowa działalność firmy to pogłębianie kanałów, przygotowanie lądu pod zabudowę oraz wszelkie wodne prace budowlane. Deme ma jedną z najbardziej uniwersalnych i nowoczesnych flot na świecie, liczącą prawie 300 jednostek, z których ponad 80 stanowią pogłębiarki i inne statki budowlane. Gryfia nastawia się na kolejne tego typu projekty. - Chcemy mieć klientów z najwyższej światowej półki - zaznacza Patryk Michalak. - Wartość pojedynczych projektów będzie dużo wyższa. Jeden wykonywany u nas można porównać z sześcioma w stoczni świnoujskiej. Prezes Gryfii dodaje, że 8 lutego br. zakończy się audyt prowadzony przez DNV i stocznia ma otrzymać certyfikaty potwierdzające wysoką jakość usług oraz dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie. - Będziemy najlepiej zcertyfikowaną jednostką w tej części Europy- twierdzi P Michalak. - To pomoże w pozyskiwaniu cennych kontraktów.
 
(ek)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl