Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Największy kontenerowiec w historii Portu Gdynia w BCT

Morza i Oceany, 2012-01-20

18 stycznia 2012 r. do Bałtyckiego Terminala Kontenerowego BCT wpłynął największy w historii Portu Gdynia kontenerowiec MSC Krystal, o pojemności 5 762 TEU. Zawinięcie tak dużej jednostki do BCT było możliwe min. dzięki pogłębieniu portu do 13,5 m, które zostało zakończone na początku 2011 r. Jednostka MSC Krystal wpłynęła do Gdyni 18 stycznia wieczorem. Gdynia jest stałym przystankiem statków MSC między niemieckim portem w Bremerhaven a litewską Kłajpedą. W dalszy rejs Krystal wyruszy wieczorem 19 stycznia. "Konsekwentny i stały rozwój światowej floty statków kontenerowych oraz dobra kondycja polskiej gospodarki stawia przed nami coraz większe wymagania. MSC, nasz najważniejszy partner, jest liderem globalnym, także na Bałtyku i w Polsce, zatem BCT musi być i jest przygotowane na coraz częstsze zawinięcia bardzo dużych statków. Dzisiaj z satysfakcją przystępujemy do rozładunku kontenerów z największego w naszej historii statku. A jednocześnie, wspólnie z Zarządem Portu, mocno pracujemy nad projektem dalszego pogłębienia Gdyni, aby w najbliższych latach móc obsługiwać statki dwu i trzykrotnie większe. Tego oczekują nasi klienci, rynek i polska gospodarka." powiedział Krzysztof Szymborski Prezes Zarządu BCT. MSC Krystal jest zaliczana do kategorii dużych jednostek- ma 277,3 metra długości i 40 metrów szerokości, a jej pojemność to 5 762 TEU (jednostka pojemności równoważna objętości kontenera dwudziestostopowego), czyli prawie 73 tys. ton. Z takim ładunkiem statek może rozwijać prędkość prawie 25 węzłów. Dla porównania słynny statek pasażerski Titanic miał 268.99 m długości, 29.41 m szerokości i rozwijał prędkość 22,5 węzła. W kolejnych tygodniach spodziewane są zawinięcia równie dużych jednostek tego armatora.
 
Morza i Oceany
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl