Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Nabrzeże i falochron

Kurier Szczeciński, 2010-04-12

Budowa terminalu LNG w Świnoujściu ruszy prawdopodobnie we wrześniu br. Wcześniej - w czerwcu-lipcu - rozpoczną się prace dotyczące morskiej części gazoportu. Wkrótce powinniśmy poznać wykonawców nabrzeża i falochronu osłonowego. Przypomnijmy, że częścią tzw. gazoportu w Świnoujściu oprócz terminalu regazyfikacyjnego będzie specjalne nabrzeże, przy którym zacumują statki transportujące skroplony gaz (LNG) oraz falochron osłonowy. Powstanie tam półotwarty akwen o powierzchni ok. 130 ha. Obecnie kończą się procedury przetargowe mające na celu wyłonienie wykonawców tych inwestycji. W ub. czwartek Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście otworzył oferty cenowe złożone przez cztery podmioty zainteresowane budową stanowiska statkowego LNG. Najkorzystniejszą przedstawiło konsorcjum, którego liderem jest firma Josef Mobius Bau-Aktiengesellschaft Proponowane ceny wahają się od 167 do 252 mln zł. Ostateczny wybór wykonawcy ma nastąpić do końca tego miesiąca. Wcześniej w Urzędzie Morskim w Szczecinie otwarto dwie oferty na budowę falochronu osłonowego w porcie zewnętrznym w Świnoujściu. Jedno z konsorcjów, w sklad którego wchodzą firmy: holenderska, duńska i polska, zaproponowało ponad 815 mln zł. Oferta drugiego - polsko-holenderskiego - wynosi ok. 1,2 mld zł. Roboty, których inwestorem jest ZMPSiŚ, obejmują m.in. pogłębienie obszaru portowego (przewiduje się pozyskanie ok. 2,4 mln m sześc. urobku), budowę pomostu przeładunkowego wraz ze zbiornikiem retencyjnym wycieku LNG, sześciu dalb cumowniczych wraz z pomostami podejściowymi, czterech dalb odbojowych, pomostu technologicznego z komorami ujęcia wody do systemu ORV estakady dla instalacji technologicznych (ok. 730 m), systemu nawigacyjnego i cumowniczego, infrastruktury energetycznej i oświetleniowej, drenażu wód opadowych na pomostach itp. - Prace budowlane powinny się rozpocząć w lipcu 2010 i zakończyć do grudnia 2012 roku - poinformował Wojciech Sobecki, rzecznik prasowy ZMPSiŚ. Z kolei przedsięwzięcie, za które odpowiada Urząd Morski w Szczecinie, obejmuje budowę nowego falochronu o długości ok. 3 km osłaniającego wejście z Zatoki Pomorskiej do portu zewnętrznego, dobudowanie do istniejącego falochronu wschodniego ostrogi o długości ok. 256 m oraz budowę obrotnicy portowej i toru podejściowego. Dyrektor UM Andrzej Borowiec zapowiedział, że pierwszy pal pod inwestycję będzie wbity już w czerwcu tego roku. Całość ma być gotowa do końca 2012 r., a pół roku później oddana do użytku. Obecnie Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny prowadzi tam tzw. przedinwestycyjny monitoring przyrodniczy. Dodajmy, że pierwsze gazowce LNG mają wpłynąć do Świnoujścia po 30 czerwca 2014 r.
 
(ek)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl