Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Odbiory i wybory

Kurier Szczeciński, 2010-03-31
PŻM odebrał wczoraj statek "Wadowice II" - ostatni z długiej serii masowców wybudowanych przez chińską stocznię Xingang w Hanjin. Pracownicy armatora niedawno wybrali też nową 25 osobową Radę Pracowniczą swojego przedsiębiorstwa, na czele której prawdopodobnie ponownie znajdzie się kpt. ż.w. Mirosław Folta. Cyfra w nazwie "Wadowice II" ma podwójne znaczenie. We flocie PZM już wcześniej pływała bowiem jednostka, która nosiła nazwą tego miasta. Nawiązuje ona także do osoby Jana Pawła II. Wczoraj statek został ochrzczony przez Ewę Filipiak, burmistrza Wadowic. Jest on typowym, wyposażonym w dźwigi masowcem o nośności 38 tys. ton. Ma 190 metrów długości i 28,5 metra szerokości. Będzie wykorzystywany do przewozu takich ładunków jak: zboże, węgiel czy ruda żelaza. "Wadowice II" są ostatnim statkiem z długiej serii masowców wybudowanych dla PŻM przez chińską stocznię Xingang w Tian-jin. W 2005 r. rozpoczęły ją m/s "Kujawy", do których dołączyły wkrótce kolejne cztery jednostki. Najnowsza odsłona serii miała miejsce w 2008 r., gdy stocznię Xingang opuściły kolejne cztery jednostki tego typu. W zeszłym roku dołączyły do nich następne: m/s "Mazowsze", m/s "Orawa", m/s "Kurpie", m/s "Kociewie". W sumie na zamówienie szczecińskiego armatora w tym zakładzie powstało 14 podobnych masowców. - Jest to bardzo udana i chwalona przez czarterujących seria statków - ocenia Krzysztof Gogol, doradca dyrektora naczelnego PŻM. - Są to bardzo uniwersalne masowce, które pasują do każdego ładunku. Bez żadnych problemów znajdują zatrudnienie od razu, jak tylko wchodzą do eksploatacji. W zeszłym tygodniu morscy i lądowi pracownicy PŻM głosowali w wyborach na członków kolejnej kadencji Rady Pracowniczej. W przedsiębiorstwie państwowym pełni ona podobną rolę jak rada nadzorcza w spółce - decyduje o najważniejszych dla firmy sprawach, m.in. o obsadzie stanowisk kierowniczych oraz kluczowych inwestycjach. Załogi statków mają prawo do wybrania 18 osób, o obsadzie pozostałych 7 stanowisk decyduje ląd. Jak poinformował Krzysztof Gogol, wśród nowo wybranych członków Rady Pracowniczej jest 8 kapitanów, 3 bosmanów, jeden starszy mechanik i jeden kucharz. Najwięcej głosów ze wszystkich kandydatów otrzymał dotychczasowy przewodniczący RP kpt. ż.w. Mirosław Folta. - Na swoim posiedzeniu 27 kwietnia nowa RP wybierze ze swoich członków prezydium - przewodniczącego, jego zastępców i sekretarza. Dotychczas najczęściej przewodniczącym rady zostawała osoba, która miała największą liczbę głosów - mówił Krzysztof Gogol.
 
(mak)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl