Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Nieoczekiwana zmiana stref

Kurier Szczeciński, 2010-02-25
Na terenach Stoczni Szczecińskiej i na prawobrzeżu Szczecina powstanie podstrefa Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, a nie Euro-Parku Mielec. Żeby kupić stoczniowy majątek, będzie ona musiała jednak najpierw wygrać kolejny, trzeci już z kolei przetarg - dowiedzieli się uczestnicy wczorajszego spotkania w Warszawie. Było to drugie w tym roku spotkanie z udziałem zachodniopomorskich samorządowców i związkowców, którego gospodarzem był Michał Boni, minister w Kancelarii Premiera. Jego uczestnicy się dowiedzieli, że na terenie stoczni i na zaproponowanych przez gminę Szczecin gruntach na prawobrzeżu, utworzona ma być podstrefa Kostrzyńsko-Słubickiej SSE. Jest to spora zmiana, gdyż dotychczas mowa była w tym kontekście wyłącznie o innej strefie - Euro-Park Mielec. - Zdaniem Agencji Rozwoju Przemysłu przeprowadzenie tego procesu w szczecińskiej stoczni będzie szybsze i korzystniejsze pod egidą strefy Kostrzyńsko-Słubickiej - po spotkaniu wyjaśnił prezydent Szczecina Piotr Krzystek. W naszym regionie strefa ta ma już swoje tereny w Goleniowie, Gryfinie i Karlinie. Żeby stać się właścicielem terenów Stoczni Szczecińskiej, będzie musiała najpierw je wylicytować w specjalnie zorganizowanym przetargu. - Najważniejsze, że strefa na terenie stoczni będzie tworzona w pierwszej kolejności, równolegle z zielonym polem zaproponowanym przez miasto - podkreśla poseł Longin Komołowski, który brał udział we wczorajszym spotkaniu. - Są w tej sprawie konkretne decyzje oraz deklaracje prezydenta Szczecina i marszałka województwa co do kwot przeznaczonych na ten cel. Strefą będą objęte wszystkie niesprzedane tereny stoczni, chociaż nie wiadomo, czy nie zostaną z nich wydzielone pochylnie. Myślę, że strefę będzie można tam uruchomić najszybciej w lipcu - ocenia poseł. Wczoraj ustalony też został harmonogram spotkań grupy roboczej, która pracuje także nad innymi rozwiązaniami gospodarczymi, zapisanymi w samorządowym Programie dla Szczecina. Mają one pomóc miastu i powiązanym z nim gminom wydobyć się z zapaści wywołanej m.in. upadkiem stoczni. - Konkretnymi punktami programu Ministerstwo Rozwoju Regionalnego zajmie się już 17 marca - poinformował Piotr Krzystek. W marcu ma być też podjęta decyzja na temat tego, ile Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad wyłoży na powstanie węzła Tczewska, który ma kluczowe znaczenie dla skomunikowania strefy na prawobrzeżu. Wynikami spotkania nie są jednak zachwyceni związkowcy. - Dowiedzieliśmy się, że zostanie nam przekazane opracowanie na temat tego, z jakiego wsparcia może obecnie korzystać bezrobotny stoczniowiec - mówi Mieczysław Jurek, szef zachodniopomorskiej "Solidarności". - Jest też zapowiedź powołania pełnomocnika ds. społecznych, który będzie w Szczecinie się zajmował wszystkimi spornymi sprawami. Zadaliśmy jednak wiele innych pytań, na które nie uzyskaliśmy odpowiedzi, np. czy to prawda, że w czerwcu stoczniowcy stracą prawo do bezpłatnej opieki zdrowotnej?
 
M. Kubera
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl