Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Polska morska racja stanu - priorytety?

Morza i Oceany, 2010-02-12
Dotyczy wypowiedzi Prezydenta RP oraz Marszałka Sejmu RP w rocznicę "Zaślubin z Morzem" w Pucku Niezbędne jest podjęcie przedsięwzięć o charakterze strategii długookresowej, które zahamowałyby niekorzystne tendencje globalnego kryzysu, ktorego skutki są odczuwalne coraz wyraźniej przez polskie podmioty gospodarcze (klaster morski). Dotyczy to, m. innymi, finansów i kredytowania, pomocy publicznej dla transportu morskiego oraz przedsięwzięć o charakterze ochrony interesów narodowych. Wcale nie mam na myśli przedsięwzięć o charakterze protekcyjnym, gdyż jestem przeciwny strategii zaprezentowanej przez duże kraje unijne, jak Niemcy (przykładem ponad miliardowe gwarancje finansowe dla HAPAG LLOYD), czy też Francji (zamierzone wsparcie dla CMA CGM), ale mam na myśli przedsięwzięcia polepszające konkurencyjność polskiego klastra morskiego: Podjęcie działań ukierunkowanych na wzrost świadomości morskiej w społeczeństwie, Uzyskanie wsparcia czołowych polityków dla implementacji polityki morskiej państwa, Zapewnienie środków budżetowych na rozwój sektora usługowego w portach morskich (usługi pogłębiarskie, holownicze, ratownictwo morskie, zapobieganie rozlewom olejowym, etc) oraz wyznaczenie harmonogramu realizacyjnego, Wsparcie bandery narodowej, jako "Flag of quality". Większe oddziaływanie (w granicach dozwolonych prawem) na projekty składane w agendach Komisji Europejskiej o dofinansowanie z funduszy TEN-T i MARCO POLO II; winny być preferowane projekty ukierunkowane na szlaki intermodalne o układzie południkowym z wykorzystaniem portów polskich a nie te (równoleżnikowe) drenujące zaplecze portów polskich, wprowadzenie rozwiązań zachęcających system bankowy do kredytowania transportu morskiego, wyważone i profesjonalne przedstawienie problematyki ochrony środowiska morskiego Bałtyku w zakresie potrzeby wprowadzenia ograniczeń w emisji do atmosfery CO2, NOx, SOx, jako szansa rozwoju przemysłów ukierunkowanych na techonlogie proekologiczne. Adresatem tych postulatów jest Międzyresortowy Zespół ds.Polityki Morskiej RP, powołany zarządzeniem Prezesa Rady Ministrów z 17 września 2008 r. dr Adolf Wysocki Sekretarz Generalny Związku Armatorów Polskich
 
Morza i Oceany
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl