Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Jesteśmy zaniepokojeni...

Morza i Oceany, 2010-01-26
Jarosław Siergiej, prezes ZMPSiŚ S.A. pisze do Radosława Sikorskiego, ministra spraw zagranicznych RP Porty w Szczecinie i Świnoujściu intensywnie się rozwijają. Temu celowi służy przede wszystkim przemyślana i konsekwentnie realizowana polityka inwestycyjna, której celem jest poprawa konkurencyjności naszych portów oraz Zwiększenie zainteresowania inwestorów. Mimo kryzysu gospodarczego Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. nie zrezygnował z inwestycji, których celem jest utrzymanie konkurencyjności portów. Planowane i realizowane obecnie przedsięwzięcia inwestycyjne obejmują nie tylko bieżące utrzymanie i modernizację istniejących terminali portowych, ale także działania, których celem jest zwiększenie dostępności do portów. Niepokój muszą budzić pojawiające się w mediach informacje o nie umieszczeniu w dokumencie wydanym przez Federalny Urząd Żeglugi i Hydrografii w Hamburgu, zapisu zobowiązującego inwestorów do wkopania rurociągu Nord Stream w dno morskie w miejscu, gdzie przecina on tor podejściowy do portów w Szczecinie i Świnoujściu. Brak takiego zapisu czyni realnym zagrożenie marginalizacji portów położonych u ujścia Odry oraz uniemożliwia planowanie ich dalszego rozwoju w przyszłości. Mówiąc wprost w przypadku nie wkopania gazociągu, wypracowana przez lata konkurencyjność portów w Szczecinie i Świnoujściu zdecydowanie zmaleje, co w konsekwencji prowadzić może do ich całkowitej degradacji. W związku z powyższym Prezes ZMPSiŚ Jarosław Siergiej wystosował do Ministra Spraw Zagranicznych, Radosława Sikorskiego, do wiadomości ministra infrastruktury i ministra skarbu państwa pismo, w którym informuje o złożoności problemu oraz o jego możliwych konsekwencjach dla funkcjonowania portów. "Proponowane rozwiązanie techniczne ułożenia rurociągu na dnie morskim spowoduje według naszej wiedzy ograniczenie głębokości toru podejściowego, za czym idzie realne zagrożenie dla bezpieczeństwa żeglugi nie tylko dużych statków o zanurzeniu 13,2 metrów zawijających obecnie do portu w Świnoujściu. W konsekwencji dla budowanego w nim portu zewnętrznego stworzy to barierę lub wręcz uniemożliwi zawinięcia dużych statków, o parametrach przekraczających ich dotychczasowe maksymalne zanurzenie dla Świnoujskiego portu"- pisze w liście do ministra Sikorskiego, Jarosław Siergiej. Prezes ZMPSiŚ w imieniu całego środowiska portowego zwrócił się do Radosława Sikorskiego z wnioskiem o podjęcie intensywnych działań zmierzających do wyeliminowania wszelkich czynników mogących niekorzystnie wpływać na działalności portów w Szczecinie i Świnoujściu, związanych z planami budowy gazociągu Nord Stream.
 
Wojciech Sobecki, rzecznik prasowy ZMPSiŚ S.A
Morza i Oceany
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl