Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Kryzys w przeładunkach

Kurier Szczeciński, 2010-01-21
W ubiegłym roku port w Policach należący do Zakładów Chemicznych przeładował tylko 0,8 mln ton towarów. Prognozy na ten rok są bardziej optymistyczne. Przeładunki mają wzrosnąć o 100 procent. Port, usytuowany na lewym brzegu Kanału Polickiego, jest uznawany za czwarty zespół portów w Polsce. Jego podstawową funkcją jest przeładunek towarów masowych, takich jak: fosforyty, apatyty, ruda ilmenitowa, sól potasowa, nawozy, amoniak i kwas siarkowy. W skład zespołu wchodzą: port barkowy, nabrzeże morskie oraz specjalistyczne nabrzeże do przeładunku chemikaliów. - W ubiegłym roku światowy kryzys ekonomiczny spowodował, że przeładunki w porcie spadły o 70 proc. - do poziomu 0,8 mln ton. W tym roku planowane jest zwiększenie ilości przeładunków o prawie 100 proc, tj. do ok. 1,5 mln ton - mówi Rafał Kuźmiczonek, rzecznik ZCh Police SA. Ale zarząd spółki chce odejść od formuły portu typowo zakładowego na rzecz centrum logistyczno-transportowego o charakterze ponadregionalnym. Ma już podpisaną umowę z firmą Mott Macdonald Limited na wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego wraz z pozwoleniem na budowę. Do końca czerwca tego roku zarząd spółki ma otrzymać gotową dokumentację całej inwestycji. - Plan rozwoju portu Police zakłada rozbudowę Terminalu Morskiego. Chodzi o wybudowanie nabrzeża uniwersalnego o długości 230 m i głębokości technicznej 12,5 m, co odpowiada maksymalnemu zanurzeniu wynoszącemu 10,5 m. Planujemy jeszcze w tym roku znaleźć finansowanie dla projektu oraz ogłosić przetarg na wykonawcę inwestycji - dodaje Kuźmiczonek. W październiku ubiegłego roku zarząd portu skierował do potencjalnych inwestorów ofertę wieloletniej dzierżawy terenów. Ale umowy jeszcze nie zostały podpisane. Nowy port mógłby zacząć działać na przełomie 2014 i 2015 roku. Port Police funkcjonuje od 1971 r. - pierwotnie jako port Zakładów Chemicznych Police SA. W 2005 roku uzyskał status samodzielnego podmiotu pod nazwą Zarząd Morskiego Portu Police sp. z o.o. Jego udziałowcami są zakłady (90 proc.) i Gmina Police (10 proc).
 
(dar)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl