Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Przeszły dwa konsorcja

Kurier Szczeciński, 2010-01-18
Dwa z sześciu konsorcjów zainteresowanych wykonaniem falochronu osłonowego w Świnoujściu przeszły do dalszego etapu postępowania. Inwestycja ta jest morską częścią przyszłego terminalu gazu skroplonego LNG. Falochron o długości ok. 3 km będzie osłaniać wejście z Zatoki Pomorskiej do portu zewnętrznego w Świnoujściu. Inwestycja Urzędu Morskiego w Szczecinie obejmuje też dobudowanie do obecnego falochronu wschodniego ostrogi o długości ok. 256 m (zabezpieczającej port przed falowaniem) oraz budowę obrotnicy portowej i toru podejściowego łączącego obrotnicę z istniejącym torem wodnym. W ten sposób powstanie półotwarty akwen o powierzchni ok. 130 ha. Falochron pozwoli obsługiwać większe jednostki pływające, w tym gazowce LNG. Ponadto zwiększy możliwości przeładunkowe portu. Sześć konsorcjów złożyło wnioski o udział w postępowaniu dotyczącym wyboru wykonawcy falochronu. Urząd Morski w Szczecinie podał, że po analizie poinformowano cztery konsorcja o odrzuceniu ich wniosków (mają tydzień na odwołanie), a do dalszego etapu przeszły wstępnie dwa pozostałe. W skład jednego wchodzą: holenderska firma Boskalis International, Hochtief Polska i Hochtief Construction (Niemcy), Per Aarsleff AS z Danii, spółka Aarsleff z Warszawy i Korporacja Budowlana DORACO. Drugie to konsorcjum Energopolu Szczecin z Hydrobudową Gdańsk, Przedsiębiorstwem Robót Czerpalnych i Podwodnych z Gdańska, holenderskimi firmami Van Oord Dredging and Marine Contractors, Van Oord Waterbouw, Van Oord Nederland oraz Van Oord Gulf FZE z siedzibą w Dubaju. Przypomnijmy, że wykonawca ma być wyłoniony w pierwszym kwartale br., a prace powinny ruszyć w drugim kwartale. Falochron ma zostać zbudowany do końca 2012 r., natomiast formalne zamknięcie inwestycji zaplanowano na połowę roku 2013.
 
(ek)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl