Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Remontowe Oko

Kurier Szczeciński, 2010-01-18

Cztery szczecińskie firmy postanowiły połączyć swoje siły i uruchomić zupełnie nową stocznię remontową. Nazwały ją Oko Repair Yard, gdyż przy nabrzeżu Oko szczecińskiego portu będzie ona wykonywać remonty statków należących głównie do niemieckich armatorów. Nowa stocznia remontowa została utworzona przez cztery szczecińskie firmy, których działalność na co dzień jest związana z remontami statków. Są to: Phoenix Polska i jej spółka zależna Leerpol, Kongsberg Shipmedics oraz KIL, który jest właścicielem nabrzeża Oko. W sumie zatrudniają one ok. 150 . pracowników. Utworzona przez nie stocznia ma być nastawiona przede wszystkim na remonty statków niemieckich armatorów. - Nabrzeże Oko ma status remontowego, ale dotychczas nie było wykorzystywane w ten sposób - mówi Wojciech Olejniczak, dyrektor ds. marketingu firmy Phoenix Polska. - Nasza inicjatywa to odpowiedź na zapytania ze strony niemieckich armatorów dotycząca możliwości przeprowadzenia tu remontu. Całościowy remont statku i związane z nim działania marketingowe przekraczały samodzielne możliwości firmy, która jest właścicielem nabrzeża. Ustaliśmy więc z firmami KIL i Kongsberg, że wspólnie będziemy w stanie zaproponować wykonanie takiego remontu. Po nazwaniu naszego przedsięwzięcia stocznią można jej usługi pokazywać w branżowych pismach, spisach czy internecie. Wtedy inspektor, który planuje cokolwiek zrobić ze statkiem, będzie miał czytelną informację, że u nas na pewno może wykonać taki remont. Nabrzeże Oko może maksymalnie pomieścić statek o długości 165 metrów. Według planów, pierwsze prace na masowcach i chłodniowcach mają się przy nim rozpocząć w drugim kwartale tego roku. Będą to jednostki mające ok. 150 metrów długości. - Będzie wykonywać kompleksowy remont statku bez jego dokowania. Nabrzeże nie jest wprawdzie wyposażone w dźwigi, ale jest dogodny dostęp do statku dźwigu ruchomego. Może on podjechać, podnieść np. pokrywę łukową i położyć na nabrzeżu - wyjaśnia Wojciech Olejniczak. Nowo powstała stocznia nie dysponuje dokiem, którego mogłaby używać do statków. Być może w przyszłości się to jednak zmieni. - Myślimy o tym, żeby postawić dok. Nie zrobimy go jednak samodzielnie, ale chcemy zaprosić do współpracy firmę, która go wybuduje - wyjaśnia dyrektor z Phoenix Polska. Firma KIL powstała w 1990 r., a od 1994 r. działa jako spółka z o.o. Zajmuje się projektowaniem, produkcją, naprawą i konserwacją urządzeń okrętowych oraz wyposażenia pokładowego. Przeprowadza też remonty obiektów portowych. Ostatnio poszerzyła profil swojej działalności o budowę nowych statków we współpracy z kontrahentami, którzy dostarczają jej podstawowych konstrukcji kadłuba. Phoenix Polska jest natomiast polsko-niemiecką firmą, która zajmuje się naprawami i remontami okrętowymi, a także zarządzaniem statkami i usługami związanymi z zatrudnianiem załóg. Firma jest autoryzowanym serwisem morskich silników Caterpillar oraz autoryzowaną stacją serwisową znanej w branży morskich remontów firmy Wencon. Kongsberg Shipmedics jest oddziałem norweskiego koncernu Kongsberg, który swoją siedzibę ma w Szczecinie. Specjalizuje się w usługach oraz sprzedaży rozwiązań dla rynku elektroniki morskiej oraz technologii informacyjnych. Projektuje też zaawansowane systemy automatyki okrętowej.
 
(mak)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl