Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Niech przemysł stoczniowy w Polsce się odrodzi

Nadmorski Przegląd Gospodarczy, 2009-11-10

Jednym z tych, którzy nie chcą się pogodzić z upadkiem tradycyjnego dla Polski północnej przemysłu stoczniowego jest Janusz Baran, okrętowiec z zawodu, prezes i właściciel firmy MARITIM SHIPYARD sp. z o.o. z Gdańska. Stoisko przedsiębiorstwa budziło duże zainteresowanie potencjalnych kontrahentów podczas targów BALTEXPO. Przedsiębiorstwo istnieje od roku 1992. Jego główna siedziba mieści się w Gdańsku przy ul. Siennickiej 22, w sąsiedztwie Stoczni Gdańsk. Obecnie funkcjonują też jeszcze dwa zakłady produkcyjne - w Gdyni i Szczecinie. Od początku firma intensywnie się rozwija. Swego czasu złożyła ofertę prywatyzacyjną na kupno udziałów większościowych Stoczni Gdańskiej (wybrano ISD Polska) i Stoczni Gdynia (przegrała z Katarem), ale ponieważ transakcja z tym obiektem nie doszła do skutku, w dalszym ciągu podtrzymuje swą ofertę. Co najważniejsze, jest jedynym oferentem rzeczywiście zainteresowanym kontynuacją produkcji stoczniowej w b. Stoczni Gdynia. Świadczą o tym dotychczasowe działania i rozwój przedsiębiorstwa. MARITIM SHIPYARD sp. z o.o. ma dwa profile działania: - produkcyjny - remontowy Swe sukcesy opiera na następujących zasadach: - Produktywność - Elastyczność - Jakość - Konkurencyjność cenowa. W profilu produkcyjnym firmy jest obecnie budowa kompletnych statków morskich, w tym przystosowanych do pływania w strefie arktycznej (wykonała nawet statek do prac badawczo-naukowych), kontenerowców, promów, platform, pontonów holowniczych. Stało się to możliwe dzięki zakupowi w roku 2005 dużego doku pływającego o wymiarach 172,25 m na 37,20 m i 10 tys. tonach tonach udźwigu. Nazwany MARITIM SHIPYARD II jest drugim co do wielkości dostępnym w Polsce i dzięki niemu statki mogą być w całości budowane i wyposażane w gdańskim zakładzie. Kontynuuje się produkcję, od której MARITIM SHIPYARD zaczęła działalność, czyli budowę kadłubów stalowych, bloków oraz sekcji, doków, barek. W profilu produkcji jest też budowa konstrukcji stalowych, urządzeń do wyposażenia kadłubów. Stocznia ma stałych odbiorców z prestiżowych stoczni niemieckich - np. Hamburg-Cranz, a także norweskich, francuskich, amerykańskich, kanadyjskich i holenderskich. Mocną stroną zakładu jest szeroka skala produkcji i ofert, stała gotowość na przyjęcie zlecenia nowego klienta, możliwa dzięki elastyczności organizacji pracy zespołu i możliwości technicznej natychmiastowego podjęcia prac. Praktycznie każdy termin wykonania zlecenia może zostać zaakceptowany, jeśli zlecający udostępnia potrzebną dokumentację. W razie jej braku, jej szybkie wykonanie może być zlecone spółce stowarzyszonej - polskiej. Mocną stroną MARITIM SHIPYARD są ludzie - pracownicy z dużym doświadczeniem, zarówno w polskim przemyśle okrętowym, jak i zdobytym za granicą, którzy przeszli tu z upadających dużych polskich stoczni. Na bieżąco inwestuje się w nowoczesne urządzenia i maszyny. Całkowicie nowa hala stoczniowa, wybudowana w Gdańsku, zaopatrzona w nowoczesne, sterowane komputerowo urządzenia plazmowe do cięcia stali (zawsze najlepszego gatunku), umożliwiła całkowite przeniesienie tego rodzaju prac w jedno miejsce i wzrost wydajności do 1000 ton tygodniowo. Działalność remontowa prowadzona jest od roku 2004 we własnym doku pływającym (170 m x 31 m) na terenie b. Stoczni Gdynia. Świadczone są tam usługi takie jak: - konserwacja kadłubów i zbiorników (z piaskowaniem), - wymiana płyt kadłubowych, - prace spawalnicze w obrębie dna i dziobu - wszelkie naprawy, - prefabrykacja rur w warsztacie, spawanie rur instalacyjnych, - wymiana i naprawa części maszynowej jednostek oraz wyposażenia, - konserwacja pomp, wymiana zaworów, naprawy, - prace elektryczne wraz z wymianą kabli. Przyjmuje się też zlecenia na prace remontowe prowadzone na jednostkach będących w trasie, bez konieczności ich postoju w stoczni. Atrakcyjne cenowo oferty idą w parze z rygorystycznie przestrzeganymi normami jakościowymi. I to jest główna przyczyna powodzenia zakładu nawet w czasach kryzysowych.
 
Anna Kłos
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl