Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi

Powrót

Wydrukuj artykuł

Minęło 10 lat...

Morza i Oceany, 2009-12-02
...od podpisania przez przedstawicieli Gminy Gdynia oraz Skarbu Państwa aktu zawiązania Spółki Akcyjnej Zarząd Morskiego Portu Gdynia. W tym samym dniu Zarząd podpisał umowę o dofinansowanie projektu "Przebudowa Kanału Portowego w Porcie Gdynia " ze środków unijnych. Dziesięciolecie istnienia to czas podsumowań. Nakłady inwestycyjne Zarządu poniesione na infrastrukturę i suprastrukturę portową w latach 2000-2008 (od początku działalności) wyniosły ponad 456 mln zł. Dodatkowo na remonty w tym okresie wydano 127 mln zł. W bieżącym roku Zarząd planuje wydać łącznie ok. 112 mln zł na zadania inwestycyjne oraz ok. 8 mln zł na remonty. W planie inwestycyjno-remontowym na lata 2009-2011 założone zostały nakłady inwestycyjne na infrastrukturę i suprastrukturę portową w wysokości ponad 462 mln zł. Źródłem finansowania planowanych inwestycji, obok środków własnych, będą również fundusze unijne. Tego samego dnia bowiem w warszawskiej siedzibie Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdynia: Janusz Jarosiński - Prezes Zarządu (na zdjęciu) oraz Walery Tankiewicz - Wiceprezes Zarządu oraz Anna Siejda - Dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisali umowę o dofinansowanie inwestycji portowej ze środków Funduszu Spójności. Projekt nosi nazwę "Przebudowa Kanału Portowego w Porcie Gdynia ". Jego wartość przekracza 95 mln zł, a środki unijne wyniosą prawie 54 mln zł. Projekt ten realizowany jest już od wielu miesięcy. Prace obejmują pogłębienie akwenów portowych, w tym toru wodnego wewnątrz portu oraz pogłębienie i powiększenie trzech obrotnic portowych. Niezbędna stała się także przebudowa nabrzeży poprzez zabezpieczenie konstrukcji oraz umocnienie dna przy nabrzeżach położonych wzdłuż oraz na końcu Kanału Portowego. Newralgicznym elementem dla bezpieczeństwa żeglugi stała się także przebudowa i poszerzenie w dnie (z 84 do 98 m) Wejścia Wewnętrznego do Portu Gdynia poprzez przebudowę Ostrogi Pilotowej.
 
(bt)
Morza i Oceany
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl