Ěŕăŕçčí    |  Site map    |  Contact   
 
Maritime
Companies
Database
3698 addresses
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi

Powrót

Wydrukuj artykuł

"My parlamentarzyści deklarujemy wsparcie..."

Morza i Oceany, 2009-12-01
Wniesieniem kilku poprawek oraz deklaracją poparcia zakończyło się spotkanie prezydenta Szczecina z parlamentarzystami województwa zachodniopomorskiego na temat "Programu dla Szczecina". Spotkanie odbyło się wczoraj w Urzędzie Miasta Szczecin. Uczestniczyli w nim zachodniopomorscy parlamentarzyści (lub ich pełnomocnicy) reprezentujący wszystkie ugrupowania polityczne zasiadające w Sejmie lub Senacie. Oprócz nich obecni byli wojewoda zachodniopomorski i marszałek województwa zachodniopomorskiego, a także starosta policki. Uczestnicy spotkania zaproponowali kilka zmian w Programie. Postulowali, aby w dokumencie mocniejszy akcent położyć na kwestie metropolitalne tak, aby realizacja Programu przyczyniła się do rozwoju terenów sąsiadujących ze Szczecinem. Ponadto zwrócili uwagę na konieczność podjęcia działań związanych z zapewnieniem osłon socjalnych dla pracowników przemysłu stoczniowego. Opowiedzieli się również za wprowadzeniem do Programu kilku rozwiązań szczegółowych, które dotąd nie były ujęte w dokumencie. W tym kontekście wspomnieli o konieczności utrzymania odpowiedniej głębokości toru wodnego Szczecin-Świnoujście, a także za podjęciem działań służących rozbudowie infrastruktury umożliwiającej łatwiejszy dostęp do szerokopasmowego Internetu. Podczas spotkania uzgodniono, że prezydent miasta przygotuje stanowisko w sprawie Programu, które następnie zostanie podpisane przez parlamentarzystów. Prezydent miasta zaproponował następujące stanowisko: "My, Parlamentarzyści Województwa Zachodniopomorskiego - po zapoznaniu się z Programem dla Aglomeracji Szczecińskiej - działając wspólnie z lokalnymi władzami samorządowymi, uznajemy jego rangę i zasadność dla rozwoju społeczno - gospodarczego Miasta i regionu. Dostrzegając apolityczny i prorozwojowy charakter Programu, deklarujemy wsparcie w procesie jego wdrażania." Program dla aglomeracji Poza wskazanymi wyżej poprawkami główne założenia Programu obejmują: utworzenie specjalnej strefy ekonomicznej, pomoc w tworzeniu infrastruktury niezbędnej do rozwoju gospodarczego Szczecina, stworzenie osłon socjalnych dla najbardziej potrzebujących stoczniowców, którzy nie mogą znaleźć zatrudnienia oraz aktywnego działania na rzecz tworzenia nowych miejsc pracy. Realizacja programu wsparcia wymaga działań zarówno o charakterze krótkoterminowym, jak i długofalowym. Do pierwszych należą m.in. powołanie specjalnej strefy ekonomicznej (dotyczy to takich terenów jak: "Stocznia Szczecińska Nowa", "Trzebusz-Dunikowo", "Stołczyńska", "Lubczyńska-Kniewska"), uzyskanie przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad zgody na wykonanie projektu "węzeł Tczewska" na autostradzie A6 oraz zagwarantowanie na ten cel środków finansowych, co pozwoli skomunikować tereny "Dunikowa i Trzebusza" przewidziane do włączenia do specjalnej strefy ekonomicznej, budowę układu komunikacyjnego dla skomunikowania "Łasztowni i Kępy Parnickiej" otwierającego ok. 80 ha terenów inwestycyjnych, zagwarantowanie dla Szczecińskiego Parku Naukowo-Technologicznego środków z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka oraz środków na modernizację ulic: Niemierzyńska i Arkońska, zwiększenie do 85% środków zewnętrznych na modernizację dostępu drogowego do Portu w Szczecinie, udzielenie pomocy finansowej (np. w formie dotacji celowej) na działania osłonowe i pomocowe kierowane do byłych pracowników Stoczni Szczecińskiej Nowa a także członków ich rodzin, które będą realizowane za pośrednictwem Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie. Do działań o charakterze długoterminowym należy zintensyfikowanie starań w celu utworzenia Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego oraz wsparcie realizacji poważnych inwestycji infrastrukturalnych m.in.: budowy Autostrady Poznańskiej, co umożliwi skomunikowanie z drogą szybkiego ruchu S3 oraz skomunikowanie miasta ze Szczecińsko-Gryfińskim Parkiem Przemysłowym, budowy obejścia Zachodniego Szczecina w celu zwiększenia dostępności do terenów poprzemysłowych na północy Szczecina, realizacji Trasy Nadodrzańskiej oraz modernizację ul. Kolumba niezbędnej do skomunikowania terenów poprzemysłowych wzdłuż rzeki Odry wymagających rewitalizacji i nowych inwestycji, budowy ulicy Nowoprzestrzennej na odcinku od ul. Lubczyńskiej do Mostu Cłowego.
 
B.T.
Morza i Oceany
 
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl