Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Drogi i... drogi

Kurier Szczeciński, 2009-12-01
Oprócz oczekiwania, że rząd zgodzi się na utworzenie specjalnej strefy ekonomicznej w zmian za stocznie, "Program dla Szczecina" to przede wszystkim lista inwestycji drogowych. Piotr Krzystek chce pieniędzy z budżetu centralnego na drogi w mieście i obwodnicę zachodnią. Atrakcyjność Szczecina ma wzrosnąć także dzięki inwestycji marszałka województwa w "Pomeranię". "Program dla Szczecina" to zestawienie przedsięwzięć, jakie Piotr Krzystek chce otrzymać od rządu jako formę pomocy, po upadku stoczni. Analizując spis prezydenckich propozycji, widać że prezydent Szczecina postawił na inwestycje, które są przygotowane, lub ich opracowanie dobiega końca. Dominują przedsięwzięcia drogowe, bo rządowi będzie je najłatwiej wpisać na listę inwestycji centralnych. Według założeń dokumentu "Program dla Szczecina", poprawa infrastruktury drogowej ma podnieść dostępność miasta przede wszystkim samochodem. Listę otwiera obwodnica zachodnia. To przedsięwzięcie, biegnące poza granicami administracyjnymi Szczecina, ma jednak duże znaczenie dla gospodarki miasta. Wycenione na 1,5 mld zł zadanie (z przeprawą Police-Święta) podniesie atrakcyjność północnych dzielnic miasta. Ożywi także tereny inwestycyjne sąsiadów Szczecina - Kołbaskowa, Polic i Goleniowa. Prezydent sugeruje, by w ramach tej inwestycji budować także drogę ekspresową S6. Według "Programu" budżet centralny miałby również w większym niż dotychczas stopniu finansować poprawę dostępności portu morskiego, czyli przede wszystkim modernizację ul. Andrzeja Struga i reszty ciągu komunikacyjnego. Inwestycje rządowe miałby dotyczyć także budowy węzła Tczewska z towarzyszącą infrastrukturą. Bez włączenia się do autostrady A6, tereny inwestycyjne Zdunikowa i Trzebusza będą cieszyć się mizernym zainteresowaniem. A tam chce prezydent Krzystek lokować tereny strefy. Poza tym w "Programie dla Szczecina" znalazły się niemal wszystkie modernizacje i budowy dróg jakie planuje miasto w najbliższym czasie. Jest więc wjazd na Śródodrze, modernizacja ul. Niemierzyńskiej, "Nowoprzestrzenna" i Trasa Nadodrzańska z nową nitką ul. Kolumba. Z niedrogowych przedsięwzięć, prezydent wskazał modernizację lotniska Dąbie, uzbrojenie terenów pod inwestycję i park naukowo-technologiczny "Pomerania". Osobną pozycję stanowi oczekiwanie, by Państwowa Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz Agencja Rozwoju Przemysłu bardziej niż dotąd zaangażowały się w pozyskanie nowych inwestycji dla miasta. Obie instytucje są agendami rządowymi.
 
Artur Ratuszyński
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl