Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi

Powrót

Wydrukuj artykuł

Stanowisko dla gazowców

Kurier Szczeciński, 2009-11-30
Aż 70 przedstawicieli 34 firm wzięło udział w seminarium informacyjnym dotyczącym budowy stanowiska dla statków LNG w świnoujskim porcie. Wykonawcę tej części gazoportu poznamy wiosną przyszłego roku. Na inwestycję, za którą odpowiada Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, składa się: stanowisko rozładunkowe wraz z niezbędnym wyposażeniem do bezpiecznego cumowania, rozładunku i postoju statku, platforma technologiczna z budynkami i urządzeniami do obsługi poboru wody morskiej na potrzeby terminalu regazyfikacji LNG oraz zapewnienia ochrony przeciwpożarowej instalacji, estakada pod rurociągi technologiczne LNG, a także zbiornik na awaryjne wycieki gazu. Na seminarium, zorganizowanym 26 listopada przez ZMPSiŚ, przedstawiono jej zakres. Omówiono też procedury tzw. kwalifikacji wstępnej, podczas której potencjalni wykonawcy złożą wnioski o dopuszczenie do udziału w przetargu. Mają na to czas do 22 grudnia. Rozstrzygnięcie tego pierwszego etapu postępowania nastąpi 29 stycznia 2010 r. Do drugiego etapu przejdą firmy, które spełnią wszystkie postawione warunki. Zostaną zaproszone do złożenia ofert cenowych, na co będą miały czas do 1 kwietnia, natomiast na 30 kwietnia przyszłego roku zaplanowano podpisanie umowy ze zwycięzcą przetargu. W lipcu powinny się rozpocząć roboty czerpalne. Podczas budowy nabrzeża do rozładunku LNG konieczne będzie bowiem przeprowadzenie prac pogłębiarskich, żeby uzyskać wymaganą głębokość techniczną. Zakończenie budowy stanowiska dla statków, platformy technologicznej i estakady gazociągowej przewiduje się do końca czerwca 2012 r., a cała inwestycja ZMPSiŚ ma być gotowa pięć miesięcy później. Szacowany koszt przedsięwzięcia przekracza 200 mln zł. - Budową zainteresowane są zarówno firmy polskie, jak i zagraniczne - mówi Władysław Lisewski, dyrektor ds. rozwoju portów ZMPSiŚ. - Wśród tych drugich są między innymi niemieckie, belgijskie i izraelskie. Są takie, które budowały duże inwestycje w Dubaju czy Katarze. Można powiedzieć, że to światowa czołówka. Centralnym miejscem portu zewnętrznego w Świnoujściu będzie stanowisko do rozładunku LNG, jednak budowa falochronu da w przyszłości możliwość przeładunku innych towarów. Port będzie obsługiwał statki o długości do 300 m i zanurzeniu do 13,5 m - w tym gazowce LNG. Dodajmy, że przedsięwzięcie Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście to tylko część przyszłego gazoportu. Spółka Polskie LNG odpowiada za budowę terminalu regazyfikacji skroplonego gazu LNG, a Urząd Morski w Szczecinie - za budowę falochronu osłonowego dla portu zewnętrznego w Świnoujściu i przebudowę istniejącego falochronu wschodniego.
 
(ek)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl