Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Terminal na finiszu

Kurier Szczeciński, 2009-10-23
Nowy terminal kontenerowy na Ostrowie Grabowskim będzie otwarty trochę później niż przewidywały pierwotne plany, ale ma stać się to jeszcze jesienią. Do wykończenia została droga łącząca nabrzeże z resztą portu. Uruchomienie terminalu jest ważne, gdyż stara baza kontenerowa w szczecińskim porcie osiągnęła już maksimum swoich możliwości przeładunkowych. Jego operator - specjalizująca się w obrotach kontenerowych spółka PCC Port Szczecin, wstępnie planował start tego przedsięwzięcia na 15 października. Dziś już wiadomo, że stanie się to jednak później, gdyż nadal trwają jeszcze ostatnie prace budowlane. - Trochę się to faktycznie opóźnia. Obecnie budujemy drogę łączącą nabrzeże z terminalem. Musimy się skomunikować z placem przy ul. Hryniewieckiego, bo keja jest oderwana od reszty portu - mówi Artur Czyżewski, wiceprezes PCC Port Szczecin. Wkrótce usunięta ma zostać też przeszkoda formalna, która utrudniała uruchomienie terminalu. Jej przyczyna to niewielka działka, na której terenie pierwotnie znajdowała się woda będąca własnością Skarbu Państwa. Zarząd portu zasypał ją jednak i w tym momencie stała się ona własnością miasta Szczecina. Z tego powodu Ministerstwo Skarbu Państwa wstrzymało na wniosek portu postępowanie, którego efektem miała być zgoda na wydzierżawienie terenów pod przyszły terminal spółce PCC Port Szczecin. Na początku roku prezydent Szczecina zwrócił się do MSP o zgodę na przekazanie portowemu zarządowi problematycznej działki. Związane z całą sprawą urzędnicze procedury są właśnie na finiszu. Po uruchomieniu tej inwestycji zdolności przeładunkowe PCC mają wzrosnąć z obecnych ok. 80 tys. 20-stopowych kontenerów rocznie do ponad 200 tys. Jej place składowe będą w stanie pomieścić do 1200 kontenerów równocześnie. Na terenie terminalu pracować będą zakupione przez spółkę w zeszłym roku ośmiokołowe suwnice bramowe RTG-35 o nośności 35 ton każda oraz dźwig Gottwald HMK 260 E, który może podnosić ładunki ważące do 100 ton.
 
(mak)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl