Ěŕăŕçčí    |  Site map    |  Contact   
 
Maritime
Companies
Database
3698 addresses
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi

Powrót

Wydrukuj artykuł

Pod dyktando "12,5 m dla Szczecina"

Morza i Oceany, 2009-10-08
Porty w Szczecinie i Świnoujściu stają się coraz ważniejszymi ośrodkami obsługi towarów rolno- spożywczych. Wszystko za sprawą funkcjonowania Elewatora "Ewa", który może pomieścić 50 tys. ton zboża i śruty sojowej. Obecnie elewator realizuje nową inwestycje, jaką jest budowa nowoczesnego magazynu o pojemności 40 tys. ton. Nowy magazyn zostanie oddany do użytku w połowie przyszłego roku. W porcie w Świnoujściu inwestycję związaną z przeładunkiem towarów rolno-spożywczych prowadzi firma Bunge. Na nabrzeżu Portowców powstanie magazyn o pojemności 45 tys. ton. Magazyn zostanie przekazany pod koniec 2010 roku. Rok 2009 w portach w Szczecinie i Świnoujściu stoi pod znakiem przygotowania inwestycji. Trwają prace, których efektem jest uzyskanie gotowych do realizacji projektów inwestycyjnych oraz niezbędnych zezwoleń koniecznych do ich rozpoczęcia. W trzecim kwartale przyszłego roku rozpocznie się nasza część inwestycji realizowana w ramach budowy portu zewnętrznego w Świnoujściu. Naszym zadaniem jest budowa stanowiska statkowego do rozładunku LNG wraz z urządzeniami cumowniczymi, posadowienie platformy technologicznej na wodę p. poż. i ujecie wody morskiej systemu ORV, budowa estakady pod rurociągi do przesyłu LNG. Prace powinny zakończyć się w drugim kwartale 2012 roku. Również w przyszłym roku planujemy rozpoczęcie modernizacji infrastruktury drogowej i kolejowej w portach w Szczecinie i Świnoujściu. Jej poprawa z pewnością przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa oraz usprawnienia komunikacji w portach. W porcie w Szczecinie planujemy rozbudowę Nabrzeża Zbożowego i budowę Nabrzeża Niemieckiego przy elewatorze Ewa. Jest to odpowiedź na coraz większe zainteresowanie klientów obsługa towarów rolno-spożywczych, głownie przeładunkiem zbóż oraz śruty sojowej i rzepakowej. Aby w pełni wykorzystać rosnący potencjał szczecińskiego portu niezbędne jest pogłębienie toru wodnego łączącego Świnoujście ze Szczecinem po głębokości technicznej 12,5 m. Ogól realizowanych i planowanych inwestycji doskonale wpisuje się w program "12,5 m dla Szczecina", którego celem jest pogłębienie toru wodnego łączącego Świnoujście i Szczecin do głębokości technicznej 12,5 m. Wszystkie nowe nabrzeża projektujemy i realizujemy już z założeniem głębokości takiej głębokości toru. W momencie pogłębienia toru wodnego port w Szczecinie będzie w pełni przygotowany do przyjęcia dużych jednostek. Rozbudowa infrastruktury w porcie w Świnoujściu to przede wszystkim stworzenie warunków do obsługi dużych promów- przekraczających 200 m długości. W tym celu konieczna jest budowa stanowiska promowego nr 1 na terminalu promowym. Jest to odpowiedź na potrzeby armatorów, którzy wprowadzają do eksploatacji coraz większe jednostki. Inwestycja związana jest także ze zwiększeniem konkurencyjności terminalu promowego w Świnoujściu wobec terminali promowych zlokalizowanych w portach niemieckich takich jak Sasnitz czy Rostock. Kolejnym świadectwem wzrostu zainteresowania naszymi portami jest uruchomienie nowego dowozowego połączenia kontenerowego pomiędzy Szczecinem a Bremerhaven przez największego armatora w tej branży duńską firmę Unifeeder. Jest to pierwszy serwis tego armatora w portach polskich, liczymy, że spowoduje to wzrost obrotów kontenerowych. Zainteresowanie klientów potwierdza słuszność przyjętej przez ZMPSiŚ S.A. strategii marketingowej i inwestycyjnej. Zdajemy sobie sprawę, że aby port mógł się rozwijać musi inwestować. Będziemy to robić, by zwiększać konkurencyjność portów w Szczecinie i Świnoujściu wobec innych portów europejskich.
 
Wojciech Sobecki
Morza i Oceany
 
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl