Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi

Powrót

Wydrukuj artykuł

Do końca roku trzecie pozwolenie

Morza i Oceany, 2009-09-07
Pozwolenie na budowę falochronu osłonowego dla portu w Świnoujściu już mamy. Wydał je w ostatni piątek Marcin Zydorowicz, wojewoda zachodniopomorski. To kolejny niezbędny dokument w procesie tworzenia terminalu gazu skroplonego LNG. Na morską część inwestycji (którą prowadzi Urząd Morski w Szczecinie) składa się: falochron osłonowy, ostroga zachodnia, obrotnica statków i tor wodny podejściowy. Falochron o długości około 3 km, będzie osłaniał wejście z Zatoki Pomorskiej do projektowanego Portu Zewnętrznego w Świnoujściu. Decyzja wojewody zezwala także na wykonanie robót czerpalnych oraz usunięcie kilkunastu sztuk drzew i krzewów, które kolidują z planowaną inwestycją. - To drugie z trzech niezbędnych pozwoleń, kluczowych przy budowie terminalu LNG. Pierwsze zostało wydane w lipcu dla spółki Polskie LNG na część lądową inwestycji. Najprawdopodobniej w drugiej połowie listopada do Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego wpłynie ostatni już wniosek o pozwolenie na budowę - drugiej części morskiej terminalu od trzeciego inwestora (Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście) - powiedział Marcin Zydorowicz. Terminal LNG w Świnoujściu do odbioru tankowców ze skroplonym gazem, początkowo będzie odbierać do 2,5 mld m sześc. gazu rocznie, czyli ponad jedną piątą krajowego zużycia. Przyczyni się w ten sposób do zwiększenia energetycznego bezpieczeństwa kraju. Po rozbudowie moce terminalu mogłyby zostać potrojone. Inwestycja to osiem gazociągów o łącznej długości około tysiąca kilometrów, budowa morskiego portu zewnętrznego, falochronu, terminalu przeładunkowego, przyłączenie gazoportu do sieci, jak również inne inwestycje towarzyszące, trzy magazyny na gaz. Koszty inwestycji szacowane są na około 3-3,5 mld zł.
 
B.T.
Morza i Oceany
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl