Ěŕăŕçčí    |  Site map    |  Contact   
 
Maritime
Companies
Database
3698 addresses
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi

Powrót

Wydrukuj artykuł

12 tys. pasażerów i 3 tys. pojazdów ...

Morza i Oceany, 2009-07-14
Nowa Autostrada Morska Finnlines dla ładunku i pasażerów, łącząca Finlandię, Polskę i Niemcy, zainaugurowana 2 czerwca 2009 roku odniosła wielki sukces. W ciągu tylko jednego miesiąca połączenie Helsinki - Gdynia - Travemünde okazało się atrakcyjne dla około 12.000 pasażerów, co wynika z bukingów odnotowanych w okresie do 31 sierpnia. Około 5.000 osób popłynęło w czerwcu, korzystając z relatywnie niskich cen zaproponowanych przez Finnlines w momencie otwarcia linii. Dodatkowo około 3.000 pojazdów, wliczając samochody osobowe i ciężarówki, zostało przetransportowanych na pokładach naszych promów. Należy również podkreślić stały ciąg naczep drogowych występujących w podróżach morskich. Obydwa połączenia Helsinki-Gdynia i Gdynia - Travemünde dają trzy odejścia w tygodniu w każdym z kierunków. Czas tranzytu jest bardzo dogodny: mniej niż 19 godzin z Gdyni do Helsinek i tylko 15 godzin z Gdyni do Travemünde. Te dwa serwisy są w gruncie rzeczy unikalne: linia Helsinki - Gdynia jest jedynym połączeniem pasażerskim z Polski do Finlandii , podczas gdy Gdynia - Travemünde stanowi jedyną autostradą morską z Polski do Niemiec dając kierowcom wypoczynek, bezpieczeństwo, oszczędność, także sprzyja redukcji emisji spalin, co nie jest bez znaczenia na zatłoczonych drogach Europy. - Pierwsze pozytywne rezultaty nowej linii Helsinki/Gdynia/Travemünde dowodzą, że myślenie innowacyjne stwarza możliwości wygenerowania nowych przedsięwzięć gospodarczych w trudnym ekonomicznie czasie. Należy także podkreślić pozytywną reakcję rynku na nowe, relatywnie niskie ceny dla pasażerów, tak bardzo ważnych dla Finnlines - stwierdził Uwe Bakosch, nowy President and CEO firmy Finnlines. Jakość statków stanowi klucz do wspaniałego serwisu dla ładunku i pasażerów. Linie Helsinki/Gdynia i Gdynia/Travemünde obsługiwane są przez statki typu Star Class , największe na świecie promy ro - pax.Są to: MS Finnstar, MS Finnmaid, MS Finnlady, MS Europalink, MS Nordlink. Wszystkie statki są identyczne, posiadają klasę lodową Super A Ice-Class, zbudowane w 2006 i 2007 roku,mają do 4.200 metrów linii ładunkowych dla samochodów ciężarowych, naczep drogowych i autobusów oraz miejsce dla 110 samochodów osobowych i 500 pasażerów, na których czeka 200 kabin. Przy długości 218 metrów i szerokości 30,5 metra statki typu Star Class rozwijają prędkość 25 węzłów. Na każdej z jednostek 500 pasażerów może cieszyć się podróżą morską, mając do dyspozycji doskonałą restaurację, może też wypić drinka w "Bar Navigare", czy kawę w "Café Verde" rozkoszując sie piękny widokiem morza. Dwie sauny, oddzielna dla kobiet i mężczyzn są wyposażone w relaksujące jacuzzi. 200 kabin pasażerskich o rozmiarach od 10 do 38 m.kw. wyposażonych jest w TV i nowoczesne łazienki. Posiłki można wykupić z wyprzedzeniem, przed rozpoczęciem podróży lub bezpośrednio na burcie statku, płacąc za każdy posiłek oddzielnie.
 
B.T.
Morza i Oceany
 
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl