Shop    |  Site map    |  Contact   
 
Maritime
Companies
Database
3698 addresses
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Fiesta przy śledziu

Kurier Szczeciński, 2009-05-25

Przy 186 stołach biesiadowali w piątkowy wieczór (15 bm.) uczestnicy Herringa 2009. Podczas corocznego spotkania branży morskiej, które odbyło się w hali Międzynarodowych Targów Szczecińskich, nie zabrakło przedstawicieli rządu, a także lokalnych polityków i samo-rządowców. Podczas śledziowej biesiady Nagrodą Honorową "Laur Bałtyku" wręczono dr Elżbiecie Marszałek, rektorowi Wyższej Szkoły Ekonomiczno-Turystycznej w Szczecinie oraz aktywnej działaczce Ligi Morskiej i Rzecznej. Statuetka trafiła w jej ręce m.in. za "godny podziwu entuzjazm oraz zaangażowanie w organizację corocznej imprezy Flis Odrzański". W największym polskim bankiecie biznesowym wzięło udział 150 firm. Wśród nich były stocznie, porty, armatorzy, towarzystwa ubezpieczeniowe, dostawcy ładunków, liczni kooperanci, kancelarie prawne, kontrahenci zagraniczni. Słodkim akcentem imprezy był olbrzymi tort ufundowany przez firmę Cargosped, której właścicielem jest PKP Cargo., Jego dzielenie rozpoczęła Dorota Lost-Siemińska, dyrektor Departamentu Transportu Morskiego i Żeglugi Śródlądowej Ministerstwa Infrastruktury. W tym roku część pieniędzy z imprezy organizatorzy przeznaczyli na zasilenie Fundacji Pro Publico Mare powołanej w. 2003 r. przez podmioty Grupy PŻM. Pieniądze przeznaczone zostaną na stypendia dla uczniów szkół morskich z Gdyni i Szczecina. Przy stołach i w kuluarach Herringa partnerzy gospodarczy rozmawiali oczywiście o interesach. Jednak w dyskusjach zastanawiano się także, jaki będzie efekt przetargu na sprzedaż stoczni. Sprawa częściowo wyjaśniła się dnia następnego, gdy ARP ogłosiła, że pośrednikiem w zakupie stoczniowego majątku zostanie firma z raju podatkowego. Duże zaniepokojenie, zwłaszcza tych, którzy chcieliby zainwestować w przeładunki w szczecińskim porcie, wzbudzał stan dramatycznie spłyconego toru wodnego ze Świnoujścia do Szczecina. Zmusza to armatorów do częściowego rozładunku większych frachtowców w Świnoujściu i stawia Szczecin na straconej pozycji w konkurencji z portami niemieckimi czy trójmiejskimi. Przedstawiciele spółek portowych wciąż-mają nadzieję, że rząd przeznaczy pieniądze na pogłębianie.
 
M. Klasa
Kurier Szczeciński
 
© LINK S.J. 1993 - 2025 info@maritime.com.pl