Shop    |  Site map    |  Contact   
 
Maritime
Companies
Database
3698 addresses
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Bunt przewoźników promowych

Namiary na Morze i Handel, 2008-12-06

Przedstawiciele szwedzkiego armatora Stena Line rozmawiali z władzami Gdańska, na temat ewentualnego przeniesienia połączenia promowego z Karlskroną. Promy Stena Line pływają obecnie na trasie Gdynia -Karlskroną, a Zarząd Morskiego Portu Gdynia przygotowuje się do budowy nowego terminalu promowego, do obsługi tego połączenia i mierzących 240 m nowych promów, które szwedzki armator miałby wprowadzić na trasę w 2011 r. Jeśli jednak Stena przeniosłaby się do Gdańska, inwestycja nie miałaby sensu. W Gdańsku oferują Szwedom korzystanie z istniejącego już terminalu promowego na Westerplatte, czy też ze stanowiska ro-ro w terminalu DCT. Także drugi armator promowy, Unity Line, zaczął szukać nowego miejsca, po podwyższeniu przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście opłat za korzystanie z Terminalu Promowego w Świnoujściu. Prom Galileusz przybił, 10 listopada br., do nabrzeża tamtejszego Odraportu. Zdaniem przedstawicieli operatora, jednostka niemal idealnie pasuje do nabrzeża, co oznacza, że załadunek ciężarówek pływających do Skandynawii nie stanowi problemu. Świnoujski Euro Terminal, należący do norweskiej spółki Green Reefers i nabrzeże Odra Port, mają być alternatywą dla terminalu promowego należącego do ZMPSiŚ.
 
(PiF)
Namiary na Morze i Handel
 
© LINK S.J. 1993 - 2025 info@maritime.com.pl