Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Zielone światło!

Kurier Szczeciński, 2009-07-16
Wojewoda zachodniopomorski Marcin Zydorowicz podpisał wczoraj decyzję o pozwoleniu na budowę części lądowej terminalu LNG w Świnoujściu. Wkrótce rozpocznie się procedura przetargowa, która wyłoni wykonawcę, a za rok ruszą prace budowlane. Przypomnijmy, że spółka Polskie LNG złożyła wniosek o pozwolenie na budowę terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu (część lądowa) w maju br. Do wniosku dołączone były projekty zagospodarowania terenu oraz architektoniczno-budowlany, a także inne wymagane dokumenty, jak decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, pozwolenie wodno-prawne czy oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane. - Pracę nad dokumentacją liczącą wiele tysięcy stron potraktowaliśmy priorytetowo - mówił wczoraj podczas konferencji wojewoda Marcin Zydorowicz. - Jest to bowiem projekt istotny nie tylko dla naszego regionu, ale też dla bezpieczeństwa energetycznego całego kraju. Inwestycja zajmuje powierzchnię ponad 420 tys. m kw. Terminal składa się z kilkudziesięciu obiektów, w tym budynku administracyjnego, magazynowego i straży pożarnej, sterowni głównej i pomieszczeń technicznych, budynku sprężarek dla wytwórni azotu, dwóch zbiorników o pojemności 160 tys. m sześc. każdy oraz wielu elementów infrastruktury technicznej. Obecny na konferencji prezes Polskiego LNG Zbigniew Rapciak dziękował za wydanie decyzji, podkreślając, że to pierwszy taki dokument w Polsce. - Za rok będziemy wbijać łopatę pod budowę gazoportu - zapowiedział prezes Rapciak. - Postępowanie przetargowe chcemy uruchomić w lipcu-sierpniu, a umowę z wyłonionym wykonawcą podpisać w maju-czerwcu przyszłego roku. Szacunkowy koszt budowy terminalu to ok. 900 mln euro. Przy jego wznoszeniu pracować będzie nawet 1500-1800 osób. Do końca czerwca 2014 r. terminal ma zostać otwarty. Początkowo będzie mógł odbierać 2,5 mld m sześc. gazu ziemnego rocznie, docelowo - 7,5 mld. Z. Rapciak poinformował, że już się zgłosiły firmy (m.in. PGNiG) zainteresowane odbiorem gazu z terminalu. Prawdopodobnie w drugiej połowie listopada br. do Urzędu Wojewódzkiego wpłynie kolejny wniosek o pozwolenie na budowę - tym razem części morskiej terminalu - od drugiego inwestora, czyli Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
 
(ek)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl