Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Targi

ARCHIWUMARCHIWUM

 
Misje Gospodarcze

ARCHIWUMARCHIWUM

 
Konferencje

ARCHIWUMARCHIWUM

 
Wydarzenia

Chrzest Port GdyniaChrzest Port Gdynia

Spotkanie Noworoczne Gospodarki Morskiej w SzczecinieSpotkanie Noworoczne Gospodarki Morskiej w Szczecinie

12,5 m dla Szczecina12,5 m dla Szczecina

Szczecin - miasto przyjazne reeferomSzczecin - miasto przyjazne reeferom

Forum Obywateli: Polityka morska UEForum Obywateli: Polityka morska UE

Umowa PKP CARGO i EuroafricaUmowa PKP CARGO i Euroafrica

Chrzest promu SkaniaChrzest promu Skania

Chrzest Fesco VitimChrzest Fesco Vitim

Island Sky w SzczecinieIsland Sky w Szczecinie

Wizyta wycieczkowca VISTAMARWizyta wycieczkowca VISTAMAR

Projekt InMorProjekt InMor

Cykl spotkań "Poznajmy się"Cykl spotkań "Poznajmy się"

Położenie stępki pod con-roPołożenie stępki pod con-ro

Zwiedzanie statku TRICAZwiedzanie statku TRICA

Okręty rakietoweOkręty rakietowe

Chrzest promu WolinChrzest promu Wolin

Parada żaglowców 2007Parada żaglowców 2007

Tall ShipsTall Ships' Races 2007

Okręt podwodny U-194Okręt podwodny U-194

Spotkanie Noworoczne Gospodarki Morskiej w SzczecinieSpotkanie Noworoczne Gospodarki Morskiej w Szczecinie

Chrzest patrolowca NORNENChrzest patrolowca NORNEN

Spotkanie noworoczne na ŁadodzeSpotkanie noworoczne na Ładodze

Flis Odrzański - SzczecinFlis Odrzański - Szczecin

Obchody Dni Morza w SzczecinieObchody Dni Morza w Szczecinie

Columbus w SzczecinieColumbus w Szczecinie

Delphin Renaissance w SzczecinieDelphin Renaissance w Szczecinie

 
 
  Baltic Container Conference 2007 - program konferencji

22 marca 2007

10.00 - 10.20

Wystąpienia otwierające

Bogdan Ołdakowski, Prezes Zarządu, Actia Forum Sp. z o.o.
Dr Stanisław Cora, Prezes Zarządu, Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA
Paweł Adamowicz, Prezydent Miasta Gdańsk
Rafał Wiechecki, Minister Gospodarki Morskiej

Moderator konferencji:
Julian Skelnik, Wiceprezes Zarządu, Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA

11.00 - 12.30 Sesja analityczna - prezentacja rynku bałtyckiego
11.00 - 11.30 50 rocznica zastosowania kontenerów w transporcie morskim - w jaki sposób kontenery zmieniły wizerunek transportu, wymiany handlowej oraz międzynarodowe relacje ekonomiczne.
Kapt. Hendrik Lorenz, Zarząd Port of Hamburg Marketing, Port Hamburg
11.30 - 12.00 Morskie przewozy kontenerowe w obsłudze handlu zagranicznego państw bałtyckich.
Dr Maciej Matczak, Senior konsultant, Actia Forum Sp. z o.o. , Akademia Morska Gdynia
12.00 - 12.30 Transport morski jako główny element wzrostu rozwoju międzynarodowej wymiany handlowej w regionie Morza Bałtyckiego.
Bjarne Mathiesen, Dyrektor Zarządzający, Port Aarhus
12.30 - 13.30 Lunch
13.30 - 15.30 TRANSPORT MORSKI
13.30 - 14.00 Mocne i słabe strony żeglugi bliskiego zasięgu, dedykowane usługi feederowe, przewozy intra-europejskie, statki oceaniczne - poziom rywalizacji regionalnej i europejskiej: czy jest wystarczająco dużo miejsca na wszystkie pomysły dotyczące tras na Morzu Bałtyckim?
Marc Copsey, Dyrektor Generalny Short Sea Trades, Mac Andrews & Co Ltd.
14.00 - 14.30 Kontenerowe przewozy feeder'owe - czy zwyciezca bierze wszystko?
Dr Per Olaf Brett, Dyrektor projektów badawczych, DNV
14.30 - 15.00 Żegluga bliskiego zasięgu - punkt widzenia armatora.
Sigurjon Markusson, Dyrektor Zarządzający, Containerships Ltd. Oy
15.00 - 15.30 Serwis IntraBaltic armatora oceanicznego. ScanBaltic case study.
Sławomir Kalicki, Prezes Zarządu, Inter Marine Sp. z o.o.
15.30 - 15.50 Przerwa Kawowa
15.50 - 18.05 PORTY i TERMINALE
15.50 - 16.15 System terminali hubowych - za wcześnie, za późno, czy w samą porę - rozwiązania dla kontenerowców wobec rosnącego wolumenu handlu.
Robin MacLeod, Dyrektor Techniczny, DCT Gdansk SA
16.15 - 16.40 System Zarządzania Terminalem Kontenerowym zintegrowany z systemem GPS - precyzja, kontrola, skuteczność.
Andrew McKaig, Commercial Director for Central Systems & Automation Ltd.
16.40 - 17.10 Jak pozostać wielkim, konkurencyjnym oraz efektywnym ekonomicznie - systemy pozwalające utrzymać niezależność finansową, zagrożenia ekonomiczne oraz ryzyko związane z inwestycjami w infrastrukturę portową - punkt widzenia banku/instytucji finansowej.
Colin Chanter, Prezes Zarządu, DCT Gdańsk SA
17.10 - 17.40 Wizja Portu Klaipeda. Porty Bałtyckie - Hub, czy dalszy brak perspektyw.
Arturas Drungilas, Dyrektor Marketingu, Klaipeda State Sea Port Authority
17.40 - 18.05 Terminale dla żeglugi bliskiego zasięgu - czy należą do przeszłości i znikną bezpowrotnie, czy mają przed soba świetlaną przyszłość - case study.
Marek Prażmak, Dyrektor Handlowy, Gdański Terminal Kontenerowy SA
18.05 - 18.30 Pytania i odpowiedzi
19.15 - GALA DINNER

23 marca 2007

10.00 - 12.00 ZAPLECZE PORTÓW I TERMINALI
10.00 - 10.30 Stanowisko załadowcy - więcej terminali, większa częstotliwość zawinięć, większe statki wobec dłuższego czasu transportu, wyższe koszty działania w sieci oraz niższa elastyczność opcji przeładunkowych - czy to jedyna nagroda od globalizacji?
Marek Tarczyński, Prezes, Polska Izba Spedycji i Logistyki
10.30 - 11.00 Parki logistyczne i dystrybucyjne - wartość dodana dla centrów przeładunku lądowego oraz czynnik wspierający rozwój regionalnego - warunek konieczny dla wszystkich rozwijających się terenów zaplecza lądowego - case study.
Axel Brewe, Business Development, Rhenus Logistics
11.00 - 11.30 Kolej - efektywny dostawca intermodalny transeuropejskich połączeń do i z terminali morskich czy transkontynentalny konkurent dla branży morskiej.
Walter Schulze-Freyberg, Prezes Zarządu, Polzug Intermodal GmbH
11.30 - 12.00 Szanse usprawnienia systemu drogowego w obrębie Morza Bałtyckiego - czy optymalizacja zaistniałej kondycji jest wystarczająco realna, aby osiągnąć zadowalające wyniki przed zablokowaniem systemu?
Kamil Gerwszewski, Kierownik Działu Spedycji, Skat Transport Sp. z o.o.
12.00 - 12.30 PRZERWA KAWOWA
12.30 - 13.00 SPOJRZENIE NA RYNEK WSCHODNI
12.30 - 13.00 Prezentacja intensywnego wzrostu inwestycyji w terminalach portowych w Rosji i Państwach Bałtyckich w latach 2000-2025 - pośrednie i bezpośrednie przyczyny oraz kierunki ewolucji.
Przedstawiciele rynku Rosyjskiego, krajów Bałtyckich oraz zaproszonych gości.
13.00 - 14.30 PANEL DYSKUSYJNY
  • Co należy zrobić, by uniknąć kongestii w terminalach portowych oraz aby zabezpieczyć sprawne przeładunki - nowe regionalne udoskonalenia metod działania czy wykorzystywanie najlepszych doświadczeń terminali z Europy Zachodniej?
  • Rozwój infrastruktury terminali kontenerowych w Rosji i państwach bałtyckich
  • Przymusowe działanie, aby zaspokoić obecny i przyszły popyt czy wyścig technologi ku niepewnym horyzontom?
  • Rekonstrukcja systemu transportowego
  • Czy jest możliwe osiągnięcie zakładanego poziomu przez firmy z Rosji i państw bałtyckich czy zaangażowanie zagranicznego kapitału oraz dostarczenie zagranicznych technologii to czynniki niezbędne dla każdego projektu.
14.30 ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI

 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl